Busiga Flaggtetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walentine
    • May 2006
    • 48

    Busiga Flaggtetror?

    Jag har ett 225 liters akvarium där det tidigare bor lite neontetror och några guppys o platys.
    Nu är saken den att jag "hällde" i 6 stycken Norska Flaggtetror i karet för jag fick veta att dom var snälla, fast dom äter växter. En kompis hade haft dom och sade att dom va så söta och roliga.
    Flaggtetror verkar efter första anblick hålla sig extremt mycket i stim för de lämnar knappt gruppen ett ögonblick.
    Fast nu är saken den att ingenting är sig likt i akvariet nu. Neontetrorna verkar väldigt rädda även om jag aldrig sett att flaggtetrorna gjort något emot dom. Platysarna däremot verkar inte bry sig inte inte heller Guppysen, men det är lite synd om mina neontetror för de verkar väldigt skraja faktiskt men nu sitter ju inte jag vid akvariet 24 timmar om dygnet så kanske är flaggtetran för tuff för ett vanligt sällskapsakvarium?
    Tycker ni jag ska plocka bort flaggtetrorna igen, eller ska jag vänta lite och se om alla vänjer sig vid varandra?
  • walentine
    • May 2006
    • 48

    #2
    kan berätta att jag fick plocka ur dom i karet idag.
    De terrade alla andra fiskar och höll på att stressa livet ur om.

    Flaggtetran är faktiskt en ganska kul fisk med mycket fart och fläng i. Fast i ett sällskapsakvarium passar dom inte alls. Det är för mycket fart och fläng i dom, och inte en Guppy har en hel stjärtfena kvar

    Kommentar

    Arbetssätt...