Äntligen dags att befolka mitt nya 240L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZerQ
    • January 2006
    • 20

    Äntligen dags att befolka mitt nya 240L

    Hej

    Nu är det dags att befolka mitt 240L akvarium och har tänkt mig följande fiskar. Nu skulle jag vilja ha hjälp med att bestämma antalet som får plats i mitt kar.

    Fiskar:
    1 par Fjärilsciklider
    1 par kakadua ciklider
    ? st Svart Neontetra
    ? st Neontetra
    ? st Rödmunstetra
    ? st Vinkeltetra
    8-10 st Dvärgpansarmalar
    2-3 otocinilus

    Inredning blir engelsk sjösten 1-3mm och diverse växter framför allt skruv vallisinera och svärdsplantor, dvärgsvärdsplantor och hornsärv eventuellt lite javamossa runt en liten rot jag har.

    Grotta åt kakaduorna samt en skiffersten åt fjärilarna. I övrigt så blir det ett par rötter och övriga små gömställen.

    Tacksam för svar.

    /Johnny
    =========================================
    Neontetror - Leopardpansar malar - eventuellt sniglar
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    tycker att du bara ska ha en sorts tetra. dels för att det blir för plottrigt o fult med flera stim i , sen är de absolut snyggast med ett stort stim av en sort.
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • ZerQ
      • January 2006
      • 20

      #3
      Hmm, ja jag hade en fundering på det också men jag har så svårt att välja mellan dom...

      Neonerna är ju fin med sina färger men verkar lie tråkig! iaf i mitt lilla akvarium, dom står mest bara still och trycker gärna vid botten.

      Vill gärna ha både ytaktiva samt mellan aktiva stimmfiskar. Men framför allt så vill jag ha lite fart på dom...

      /Johnny
      =========================================
      Neontetror - Leopardpansar malar - eventuellt sniglar

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #4
        tycker du ska skaffa dig kardinaltetra eller rödmunstetra.. dom sistnämda är ju kända för o va väldigt bra stimfiskar, men kardinalerna är finare tycker ja.
        men det är ju en smaksak
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • Watermelon
          • November 2005
          • 140

          #5
          Kardinaler är ju verkligen extremt vackra, tror jag skulle satsa på sådana om jag vore du
          110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
          Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

          20 Liters Räkkar
          Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.

          Kommentar

          • ZerQ
            • January 2006
            • 20

            #6
            Jo Kardinalerna är mycket vackra men jag är såfall mer intresserad av Vinkel eller rödmunstetran. Blir nog bara en sort iom att jag har en del andra sorter som skall i.

            Men hur många kan/bör man ha i detta akvarium? Minimum blir iaf 20st av endera sorten men kan jag ha fler?

            /Johnny
            =========================================
            Neontetror - Leopardpansar malar - eventuellt sniglar

            Kommentar

            Arbetssätt...