Koppartetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sofan
    • March 2006
    • 65

    Koppartetra

    Mina koppartetror är på den ena lilla. Den lilla har inte heller fått riktigt vita tippar eller det svarta på stjärten, varför?
    Sofia-the angel
  • Sofan
    • March 2006
    • 65

    #2
    Nu är de på mina gyppy också...går det att ha guppy och koppartetra tillsammans? jag börjar fundera
    Sofia-the angel

    Kommentar

    • figo
      • October 2004
      • 480

      #3
      Ursprungligen postat av Sofan
      .går det att ha guppy och koppartetra tillsammans? jag börjar fundera
      Det borde ju gå tycker jag, konstigt att de är på dina guppys. Det står ju i artbeskrivningen att koppartetran är en fredlig fisk som går bra att hålla i sällskapsakvarier.
      Senast redigerad av figo; 16 April 2006, 14:18.
      m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

      Kommentar

      • maricici
        • March 2006
        • 303

        #4
        Ursprungligen postat av Sofan
        Nu är de på mina gyppy också...går det att ha guppy och koppartetra tillsammans? jag börjar fundera
        Koppartetra trivs inte med andra stimfiskar i för små akvarier, så det beror väl lite på vad du har för storlek på akvariet..
        I
        MY

        Kommentar

        • metamorfos
          • May 2006
          • 1

          #5
          Det är samma sak här koppartetrorna jagar jämt neontetrorna. Har ett 60 l med ca 13 neon och 4 koppartetror. Är det för många då?
          (jag har 6 andra fiskar men dom är inte koppartetrorna på)

          Kommentar

          • maricici
            • March 2006
            • 303

            #6
            Ursprungligen postat av metamorfos
            Det är samma sak här koppartetrorna jagar jämt neontetrorna. Har ett 60 l med ca 13 neon och 4 koppartetror. Är det för många då?
            (jag har 6 andra fiskar men dom är inte koppartetrorna på)
            Det kan bli trångt för den större koppartetran, själv skulle jag satsa på ett stim neon och utesluta koppartetran.
            Koppartetra är en utrymmeskrävande, livlig och snabb stimfisk har jag sett, dom pilar på överallt i mitt 300 liters.
            Senast redigerad av maricici; 27 May 2006, 18:57.
            I
            MY

            Kommentar

            • maricici
              • March 2006
              • 303

              #7
              Har som synes flyttat neontetran till 300 liters , nu är neonätaren är borta. Neonerna håller till på botten och koppartetran i mellanskiktet om någon undrar.
              I
              MY

              Kommentar

              Arbetssätt...