colombiatetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bubbis
    • February 2003
    • 425

    colombiatetror

    Ska skaffa lite sällskap till mina geophagus braseliensis och funderar på just colombiatetror. Är det någon som har erfarenhet av denna tetra?
  • GAIS4s
    • March 2005
    • 77

    #2
    Jag har Columbianer tillsammans med JD och det är inga problem! Möjligtvis kan dom nagga fenor ibland...men inga större skador.

    Kommentar

    • Crappy
      • November 2005
      • 38

      #3
      Jag har blivit fulkommligt förälskad i mina colombianer. Ville ha en tetra och blev rekomenderad denna art, från början var jag väldigt skeptiskt men har ändrat uppfattning. Var väldigt anspråkslösa i affären, idag gnistrar de som diamanter och fenorna är maffigt röda.
      Senast redigerad av Crappy; 02 January 2006, 20:27.

      Kommentar

      • bubbis
        • February 2003
        • 425

        #4
        Ja, deras färger verkar variera lite. Enligt killen i affären blir de mer färgade ju äldre de blir. Har tittar på dem ett bra tag i affären och nu får det nog bli ett inköp. Funderar bara på om jag ska köpa 10 eller 20 st.

        Kommentar

        • bubbis
          • February 2003
          • 425

          #5
          Har nu införskaffat mig 20 st colombianer och vilka fiskar... Inte nog med att de är vackra, vilket fart det är på dem. De är inte som neoner precis, som står och vibrerar på ett ställe. Det är fascinerande och se dem äta, de slukar i sig maten på nolltid, man kan se att de är släkt med pirajor.

          Kommentar

          • Crappy
            • November 2005
            • 38

            #6
            Grattis, hoppas att du blir lika nöjd som jag....

            Kommentar

            Arbetssätt...