Koppartetran

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    Koppartetran

    Tänkte bara höra med er, när dom trivs riktigt bra hur ser dom ut då? Mina nyast köpta firrar av koppartetran är mörk över hela kroppen. Dom har ju lite svart i stjärtstumpen och det sprider sig uppåt ganska långt och är en svag mörk färg över nästan hela kroppen, dom är ju ganska små. Trivs dom då? Sen syns det vita på fenorna väldigt starkt..

    Tänkte bara eftersom att jag har haft sjukdom i karet och dom kanske under en längre tid har levt i dåligt vatten. Så kanske allt är bra nu?
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Hanar och honor har olika färg. Hanarna är mycket mörkare med guld-orange färg på kroppen medan honorna är mer silver-gula. Är det till någon hjälp?
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • trollet85
      • January 2005
      • 667

      #3
      nja inte direkt. Jag vet jag har hanar men färgen är ju typ guld-orange. Och dom är mörka men det var det att dom små ungarna hade väldigt mycket svart på sig. Som har ju ett stänk av svart på svansen och det strålar ut över större delen av kroppen, jag tänkte om det var ett teckan på att dom trivdes väldigt bra? Om dom är så mörka, för jag har aldrig sett dom sådär förr. Har nyss haft lite sjukdom och bytt vattnet lite mer än vanligt för att få bort dom dåliga värdena i vattnet, kanske dom trivs bättre nudå?
      63L med salamandrar
      Mina älskade persers Viola och Velvet

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Jag har sett att dom kan ha lite olika färg i butikerna. Dom kan skilja i storlek också, alltså vara mycket större än dom borde. Jag är inte säker på vad det beror på, om det är olika stammar från olika ställen. Men dom skiljer lite i färg, det gör dom. Och det har nog inte bara med hur dom trivs i akvariet. Det är väldigt roliga och aktiva tetror i alla fall. Kan vara lite väl hetsiga mot en del andra fiskar. Dom är inte heller svåra att få yngel på.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        Arbetssätt...