neontetra eller kardinaltetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lina_87
    • September 2002
    • 22

    neontetra eller kardinaltetra?

    Hej!
    Jag undrar vilken art som är "lättast" av neon. och kardinal. Är det någon större skillnad på dem?

    Jag hade tänkt att ha ett stim av neontetra eller Kardinaltetra i mitt lilla 28l. Om man ska gå efter "1 liter/cm fisk-reglen" borde det innebära att jag bara kan ha 5 st. Räcker detta? Eftersom att de är stimfiskar har jag hört att man ska ha minst 10...

    MVH Lina

    MVH Lina
  • Dagan
    • November 2002
    • 411

    #2
    neonen ä lättare men den ä lite mer revir hävdande ä kardinalen. Ska du ha en fin fisk så kan jag rekomendera dem båda eftersom jag personligen inte tycker att nån av dem ä svåra, det enda du bör tänka på att ha lite längre invänjnings tid på kardinalen eftersom den ä känsligare.

    DD
    Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.

    Kommentar

    • whisse
      • July 2002
      • 312

      #3
      jag fick rådet att ta neontetror eftersom de är mindre än kardinalen, och mindre känsliga. och jag gillar dem skarpt. =)
      Så jag röstar på att du tar neon, då får du ju plats med nån mer än om du tar kardinaltetror...

      Kommentar

      • lina_87
        • September 2002
        • 22

        #4
        okej...då blir det nog neontetra då. Men hur blir det med antalet? Räcker det med bara 5-6 st?

        MVH Lina

        MVH Lina

        Kommentar

        • camaro
          • November 2002
          • 52

          #5
          Dagan, vad menar du med att kardinalerna har längre invänjningstid?

          Kommentar

          • whisse
            • July 2002
            • 312

            #6
            Lina, neontetror är en stimfisk och vill vara så många som möjligt. Jag fick åxå rådet att ett stim är minst 8 fiskar...

            Kommentar

            Arbetssätt...