Vill dom bli kompisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ewaadel
    • November 2004
    • 52

    Vill dom bli kompisar?

    Jag hade åtta kardinaltetror, sex av dem dog på någon dag.
    Jag har två kvar som nu ser pigga och glada ut.
    Problemet är att de jagar varandra och eftersom de bör vara i stim så undrar jag om de skulle gilla att simma i stim med neontetror.
    Jag har hört att neontetror är tåligare och vet inte om jag törs köpa fler kardinalare.
    Tror ni att neontetrorna skulle ta med mina två kardinaltetror i sitt gäng??
    Ewa
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Försök att sänka pH-värdet och skaffa fler kardinaler? Har för mig att vi dividerade om det i en annan tråd. Neonerna kommer vara lika känsliga som kardinalerna i detta avseende. Hos mig har neonerna knoppat av lättare än kardinalerna.

    Mvh // Maria
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • ewaadel
      • November 2004
      • 52

      #3
      Ja, jag har lagt i en rot, så ph är lite lägre, men jag tror inte att det är tillräckligt.
      Ewa

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen skickat av ewaadel
        Ja, jag har lagt i en rot, så ph är lite lägre, men jag tror inte att det är tillräckligt.
        Själv kör jag med Waterlife's PH 6.5 buffer (det finns även andra märken) och är väldigt nöjd. Det både sänker PH:t och stabiliserar det något.

        Har du kollat så du inte har nitrit? De är väldigt känsliga för nitrit.

        Kardinaler kan stimma med neoner, men som Lenmar har sagt kan även neontetra vara rätt känsliga. Så jag tror också att det bästa är om du kollar så vattnet och temperaturen är lämpliga för kardinaler innan du skaffar fler.
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        Arbetssätt...