Odlade kardinaltetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black Molle
    • August 2004
    • 15

    Odlade kardinaltetror

    Jag gillar inte vildfångade fisker, men tycker om kardinaltetror. Fins det odlade sådana att köpa, och i så fall var? Är de mycket dyrare än de fångade?
    Black Molle
  • mattias89
    • December 2003
    • 316

    #2
    De flesta kardinalerna i affärerna är odlade och viltfångade brukar vara mkt dyrare. O de e bra... MAN SKA INTE HA VILTFÅNGADE FISKAR I AKVARIUM
    Mvh Mattias Nordfeldt

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #3
      MAN SKA INTE HA VILTFÅNGADE FISKAR I AKVARIUM
      Det beror på om man kan ge dem en optimal miljö.
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • ShadowDawn
        • August 2003
        • 313

        #4
        Jag har en del vildfångade fiskar och jag ser ingen skillnad mellan att hålla odlade fiskar och vildfångade. Visst, vildfångade kan ibland vara svårare, men vissa vildfångade fiskar uppvisar färger och beteende som man aldrig skulle kunna drömma om att se hos odlade fiskar.
        Tänk också på att alla odlade fiskars föregångare var vildfångade.
        För att inte nämna att det ger många människor i fattiga länder ett sätt att tjäna pengar på och tjänar de pengar behöver de tex inte gå ut i regnskogen/djungeln för att hugga ved för att sedan sälja.

        "Buy a fish, save a tree


        Det går inte att ge någon fisk en optimal miljö i ett akvarium, men man kan göra sitt bästa och ge fisken/fiskarna ett värdigt och bra liv.
        Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

        Kommentar

        • plizken
          • April 2004
          • 1293

          #5
          Hehe.. i princip alla mina fiskar är vildfångade.
          Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

          Kommentar

          Arbetssätt...