Kön på kejsartetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mina1
    • May 2003
    • 128

    Kön på kejsartetror?

    Har varit och köpt 15 kejsartetror idag. Hur ser man skillnaden på honor och hanar. Nån som har erfarenhet av odling på dem?
  • M.W
    • November 2002
    • 393

    #2
    Hanarna har blå ögon. Odlade dom i ett hyfsat välplanterat kar med pH ca 6.7
    If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

    Min blog
    PlantSwap

    Kommentar

    • Puffbum
      • January 2004
      • 85

      #3
      Pojkar har snopp, flickor har det inte, det är den grundläggande skillnaden

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #4
        Hanarna har något intensivare färger och har mer utdragna rygg- och analfenor.
        Om du har dem ensamma i ett akvarium med tät växtlighet så kan du räkna med att få yngel. Föräldrardjuren är inga svåra romrövare och de starkaste ungfiskarna brukr klara sig.
        Här har jag hittat bilder på Kejsartetran där du ser skillnaden. Honan till höger.
        http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/nematobrycon_palmeri.htm
        Guy
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Bilderna är bra.
          Vi mer seriösa zoopetare beklagar inlägget från Puffbum ovan. Det var nästan så jag tryckte på "kränkande/stötande inlägg"-knappen tidigare.
          Jag är imponerad över att du köpte så mycket som 15 kejsartetror. Kejsartetran är nämligen en lämplig fisk för sk naturlig odling. Låt ett eller annat par vara i fred ett tag i ett akvarium med rikligt med växter så kommer de att leka av och låta de mesta av äggen vara i fred. Sedan flyttar man föräldrarna och drar upp ynglen på sedvanligt sätt. Det är inte för inte som många killioter har haft kejsartetror någon gång i sitt akvaristiska liv.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Puffbum
            • January 2004
            • 85

            #6
            Varsågod erik, tryck du på din kränkningsknapp om du tycker det blev lite för runda ord. Snopp e ju trots allt ett fruktansvärt kraftuttryck som väcker ett obeskrivligt obehag.

            Kommentar

            • Puffbum
              • January 2004
              • 85

              #7
              Undrar hur många som kommer att bli helt vilda framför sina datorer och slänga sin över tangenterna och verbalt skända min person för detta småprovocerande inlägg, och därmed tillfredställa sin blodtörst.

              Kommentar

              • ricke
                • February 2004
                • 352

                #8
                så o moget

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #9
                  Ursprungligen skickat av Puffbum
                  Varsågod erik, tryck du på din kränkningsknapp om du tycker det blev lite för runda ord. Snopp e ju trots allt ett fruktansvärt kraftuttryck som väcker ett obeskrivligt obehag.
                  Det är bara som barnsligt - dagis nästan
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • Annika
                    • January 2002
                    • 2518

                    #10
                    Tack Guy! Fick svar på min fråga innan jag hunnit ställa den. //Annika

                    Kommentar

                    Arbetssätt...