Vad händer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joel_N
    • March 2004
    • 283

    Vad händer?

    Medan jag satt framför datorn fick jag syn på att en av mina tetror håller på och simmar väldigt ryckigt med huvudet snett nedåt! Vad är det för fel?
    Den som inte frågar får ingenting veta.
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    #2
    Mina brukar göra det rätt ofta. Ca 45 graders vinkel. Vet inte varför men tror inte att det är särskilt bra. I mitt fall undrar jag om jag inte fick rätt dåliga exemplar.
    "du ångrar bara det du inte gjorde"

    Kommentar

    • Joel_N
      • March 2004
      • 283

      #3
      Det är underligt för jag har haft mina i kanske 8 månader och ingen av dem har visat detta beteende förut. Kan det bero på syrebrist i vattnet eller något annat med vatten eller ljus eller nåt att göra?
      Alla andra fiskar tycks dock må bra!
      Den som inte frågar får ingenting veta.

      Kommentar

      • NE
        • January 2004
        • 1549

        #4
        Jag har sett samma sak på mina riotetror när jag råkat få för hög co2 halt, tror det är ett tecken på att något inte står rätt till.
        /Niklas

        Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

        Kommentar

        • Joel_N
          • March 2004
          • 283

          #5
          Men jag har inget tillskott av CO2. Och jag bytte 1/3 vatten igår.
          Den som inte frågar får ingenting veta.

          Kommentar

          • Morellen
            • November 2003
            • 4349

            #6
            mina neoner gör ibland så när de ätit vid ytan och svalt för mycket luft. De måste helt enkelt simma nedåt för att motverka flytkraften? Eller jag vet inte men ungefär den förklaringen fick jag när jag frågade. De har hållit på så av och till sedan november och alla lever fortfarande
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

            Kommentar

            • Marie J
              • January 2004
              • 10616

              #7
              Mina gör det också när det ätit för mycket eller för snabbt. Man ser då hela gänget med nosen snett nerått och liksom står och hoppar på stället. Fick rådet att blötlägga fodret ett par sekunder innan jag häller i det.
              /Marie.

              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

              Kommentar

              • imported_n/a
                • March 2003
                • 320

                #8
                Jag ger mina neoner pellets som sjunker,då slipper dom svälja en massa luft,sen jag började med detta så har dom inte haft någe problem ,ett litet tips bara..
                M-L

                Kommentar

                • Diamen
                  • January 2004
                  • 208

                  #9
                  Jag har också varit med om att mina tetror simmar i framstupat läge, strax efter att jag matat med och då har de lite svullna bukar som nå´n i denna tråd har varit med om. Det är nog ingen fara, jag har inte märkt nå´n skilnad i övrigt och de verkar inte må dåligt häller. Det är nog bara att de svalt en massa luft och har svårt att simma neråt, eftersom de flyter upp igen. Ett simtag ner och så flyter de upp två. :-)
                  Med vänliga hälsningar

                  Martin, Susanne och Sebastian

                  http://diamen.no-ip.com

                  Kommentar

                  • Joel_N
                    • March 2004
                    • 283

                    #10
                    Ni är ena pålitliga fiskfantaster. Tack för svaren.
                    Ja, det måste vara så för jag har inte varit hemma på ett par dagar och idag matade jag dem med deras favoritföda -dafnier. Dom nästan hoppade upp ur vattnet för att vara först.
                    Den som inte frågar får ingenting veta.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...