Koppartetra rom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ella2006
    • August 2019
    • 17

    Koppartetra rom

    Jag tror att mina två koppartetror lekte Igor och jag har hittat några små vita prickar på en av växternas ena blad, kan det vara rom?
    + hur bifogar man en bild?
  • Ella2006
    • August 2019
    • 17

    #2
    Kunde inte lägga in bild men det är små vita prickar i nån sorts genomskinlig ”säck”. Jag är ganska säker på att det är rom men om det är det hur ska jag göra med det, ska jag flytta över de till en yngelkasse eller ska jag vänta tills de har kläckts och håva in de sen?

    Kommentar

    • cambru

      • September 2008
      • 209

      #3
      Det låter som ägg men det behöver inte vara från tetrorna, det kan vara från snäckor eller andra fiskar. Generellt brukar inte tetrornas ägg sättas fast på inredningen men jag vet inte hur just koppartetran beter sig. Hoppas du får yngel

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6054

        #4
        På din beskrivning tycker jag det låter som ägg från någon typ av snäcka. Mina ”skräpsnäckor” lägger i varje fall ägg i någon typ av geléliknande säck/pöl och så är det som prickar i massan.

        Kommentar

        • Ella2006
          • August 2019
          • 17

          #5
          Ja vi tänkte köpa en yngelkasse och när jag frågade i affären sa de att det troligtvis bara var snigelrom. Men hur stor är chansen att de två malarna parat sig även fast de är av olika sorter?

          Kommentar

          • Ella2006
            • August 2019
            • 17

            #6
            Ok då ska jag gå och ta bort de så att vi inte får nån snigelinvasion!

            Kommentar

            • Ella2006
              • August 2019
              • 17

              #7
              Är det nån som vet hur koppartetra rom ser ut då?

              Kommentar

              Arbetssätt...