Dolkstyngstetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cat
    • May 2002
    • 74

    Dolkstyngstetra

    Funderar på att skaffa ett stim av dessa tetror...
    Hur många är lämpligt? (Har 300 l) Vad ska det vara för könsfördelning? Är hannarna mycket bråkiga med varandra?

    Tacksam för tips från er som ha rerfaranhet av desa tetror!

    PS, Bilden på dolkstyngstetran här på zoopet ser väldigt mysko ut, så där rosa/vita är de ju inte?? Inte de jag sett i alla fall...DS

    "It's nice to be important, but it's more important to be nice."
    "It's nice to be important, but it's more important to be nice."
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej,
    Fotot av dolkstickstetran på zoopet http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=444 är kanske lite ljust och det visar inte heller en fullt utfärgad fisk, men i det stora hela tycker jag att det är ett rätt hyfsat foto.
    Jag hade nog satsat på 25-30 st och har man så pass många spelar könsfördelningen ingen större roll. Jag har haft denna art i flera omgångar (går i ett akvarium just nu) och aldrig haft några problem med att de bråkat med varandra, fast jag har förstås alltid haft större stim.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell


    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Cat
      • May 2002
      • 74

      #3
      Ok, tack.

      Det här tycker jag är en mer rättvis bild v dolkstygn:

      http://www.mascota-mania.com/acuariofilia/peces/0037.html

      Den på den här sidan påminner lite om en albino i färgen...

      "It's nice to be important, but it's more important to be nice."
      "It's nice to be important, but it's more important to be nice."

      Kommentar

      • Jerka
        • January 2002
        • 72

        #4
        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
        Funderar på att skaffa ett stim av dessa tetror...
        Hur många är lämpligt? (Har 300 l) Vad ska det vara för könsfördelning? Är hannarna mycket bråkiga med varandra?

        Tacksam för tips från er som ha rerfaranhet av desa tetror!

        <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

        Jag har "alltid" haft dessa tetror. Det är en av mina absoluta favorittetror. Jag har haft allt i från 3-40 st. Aldrig några problem.
        Men satsa på många, jag upplever dessa som mer stimbenägna än andra tetror jag har haft. (bortsett från mina 30,20,15,10,5,2, 0st kardinaltetror ihop med 6 vuxna blåciklider)

        mvh
        /Jerka R
        www.jerka.nu
        mvh
        /Jerka R
        www.jerka.nu

        Man lär sig något nytt varje dag, igår lärde jag mig att man inte skall snyta sig med öppen mun.

        Kommentar

        Arbetssätt...