vad attans har hänt!!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonas_k
    • November 2002
    • 101

    vad attans har hänt!!?

    hejsan... igår när ja va i fiskaffären köpte jag 6 st ganska små kardinaltetror, 3 black mollys och 2 bronspansarmalar eller va dom nu heter... nu på morronen när ja vakna var alla nya kardinaltetror + en till borta!!... jag köpte en ny pump åxå sopm va ganska stark... kan d vba nåt???? asså passar inte kardinal ihop me den sortens mal eller black mollys?????? vill gärna veta.. hejsvejs!!
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Jag tycker inte det låter troligt att de blivit uppkäkade av de fiskarna. Har du kollat ordentligt i karet så de inte gömmer sig?
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Kan det vara så att fiskarna sugits in i filtret? Använde du sil på insuget?
      MVH
      magnus
      min zoon

      Kommentar

      • AndreasN
        • July 2003
        • 2732

        #4
        Kardinal och neontetror är ju himla duktiga simmare. Mina simmar alltid in i slamsugen och ut igen utan att verka beröras det minsta.
        540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

        Kommentar

        • jonas_k
          • November 2002
          • 101

          #5
          Jag har suttit å stirrat in i akvariet i en halvtimme å försökt hitta dom... Jodå.. ja har sil på mitt filter... men dom små kan ja fatta att e borta men den stora!? Mystiskt....

          Kommentar

          • jonas_k
            • November 2002
            • 101

            #6
            Hej... nu har ännu en kardinal dött och en black molly... det är konstigt måste åka till fiskaffären och klaga...

            Kommentar

            • Corydoras mad
              • April 2003
              • 1686

              #7
              <font color="red">Jag har hittat Neontetror i ett Eheim Innerfilter!!!
              Så visst är det möjligt!</font id="red">
              /Mathias
              The Corydoras freak

              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

              Kommentar

              • Pelle__k
                • March 2003
                • 646

                #8
                Lite långsökt kanske men har du tittat på golvet runt akvariet?
                Det hade ju inte varit dom första fiskar som hoppat ut sina hem!
                www.discusklubben.se
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

                Kommentar

                • jonas_k
                  • November 2002
                  • 101

                  #9
                  hejhej igen.. ja har ljusramp över eller va det nu heter så att det är typ 1/100 dels chans att dom kan hoppa ut det finns 2 pyttesmå hål i kanten där sladdarna åker ut... det går nog inte men jo ja har tittat men nejnejnej dom e inte där heller... Fan va sur ja blir!! ursäkta svordomen...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...