Kejsartetran

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mar
    • April 2003
    • 17

    Kejsartetran

    Hej jag har enfråga om Kejsartetrans betende som jag har sett i mitt kar en längre tid. Har ett stim med 25-30 tetror som lever och mår bra men dom senaste veckorna har jag sett att dett finns en eller två som bossar runt med odm andra. Och dom gör det genom att köra på dom andra vilken som helst. inte hårt men ända en puff, vad som händer är att den "på körda" tetrar blir paralyserad och vänder sig lite på kant ibland till och med flyter upp å ner i några sekunder, sen är dom som vanligt och så börjar det om, dom är inte sjuka och det varierar vilken det är som blir paralyserad.
    /mvh Pontus
  • jarinen
    • February 2003
    • 801

    #2
    Jag tror allt är i sin ordning och att du noterat drag som är helt naturliga.
    Det är hanarna som gör opp genom att visa prakt, oftast är det de största och praktfullaste hanarna som mäter sinsemellan och dom andra får sig en törn om dom inte vet sin plats.

    Det är de här dragena som i mitt tycke gör Kejsartetran till min favorittetra,visst den är ju oerhört vacker ochså.

    Din beskrivning ser jag själv i mitt kar dagligen och det är mycket trevligt!
    En tetra som har lite av cikliddrag.

    Namnet har jag läst nånstans kommer av just de här dragen att de gör opp och att en hane kommer att vara dominerande "kejsare".

    Mvh Jari

    Kommentar

    • Mar
      • April 2003
      • 17

      #3
      okay tack så mycket... en jag tycker att det ser lite konstigt ut än då =)

      Kommentar

      Arbetssätt...