Hur vanlig är Stänktetran?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalejdoskop
    • January 2003
    • 323

    Hur vanlig är Stänktetran?

    Har läst en del om den här charmiga fisken och undrar nu om det är nån som vet om den är svår att få tag på? Har aldrig sett den i en akvariebutik själv nämligen..
    Akvarist - javisst!

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63796
  • Magnus W
    • March 2003
    • 247

    #2
    Det skall väl inte vara omöjligt att få tag på stänktetror. De senaste dagarna har jag sett dem hos Akvarielagret, Stockholm och Akvarehobby Uppsala. Pris cirka 25:-.
    din lokale handlare kan nog ta hem dom om du ber snällt.

    -- MW
    Plats här för fyndig signatur

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Varken vanlig eller väldigt ovanlig. Har sett Stänktetra, två olika arter, 4-5 gånger det senaste året. Om du bor i stockholm kan Akvarielagret och Akvarieleasing ha stänkisar inne just nu, och jag såg förut några i Åkersberga zoo. Akvarieleasing har f.ö. en annan raris-tetra inne, en väldigt fin Crenuchus jag inte kände igen.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Kalejdoskop
        • January 2003
        • 323

        #4
        Ok, det låter ju bra.. nu bor jag uppe i Lule, men det är nog inte omöjligt att beställa stänktetror..hoppas jag iallafall =)
        Akvarist - javisst!

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63796

        Kommentar

        • Magnus W
          • March 2003
          • 247

          #5
          Ursprungligen skickat av Azur
          Akvarieleasing har f.ö. en annan raris-tetra inne, en väldigt fin Crenuchus jag inte kände igen.
          De säger att det är Crenuchus spilurus*. Jag blev lite sugen på den, men har inget akvarium ledigt.

          *se sidan 317 Akvariets lexikon.

          -- MW
          Plats här för fyndig signatur

          Kommentar

          • Daniel Odell
            • November 2002
            • 1595

            #6
            häftigt! en solitärlevande liten rov-tetra, måste missat den när jag var på leasing i helgen.
            fish r friend

            Kommentar

            Arbetssätt...