Mitt första akvarium...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • K-milla
    • September 2003
    • 4

    Mitt första akvarium...

    Har nu skaffat vårat första akvarium och det funkar rättså bra...
    Vi har ett på 120 liter med 3 st zebrafiskar,10st sorgmantel(?),3 st algätare och 2 st guldfiskar....dom funkar rättså bra ihop...Vi har förlorat 1st gulfisk å 2st zebra tyvärr...
    Nu till endel "dumma frågor"...Vi skulle gärna vilja ha yngel,fast vi vet inte hur de ser ut när de leker å hur romen (äggen) ser ut???!!!
    Ska man ta ut romen??? Hur varmt /kallt ska det vara ...Som ni ser vet vi inte såååå mycket ,men det e ju vårat första akvarium....Vore väldigt tacksamm för svar...
    K-milla
  • Do`h
    • September 2003
    • 277

    #2
    Vilka fiskar är det ni vill ha yngel på ?!
    *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

    Kommentar

    • K-milla
      • September 2003
      • 4

      #3
      Å hej ...Vi vill nog mest ha zebra eller sorgmantel yngel...Guldfiskarna håller på att ska få flytta till ett eget litet akvarium...Tacksamm för svar!
      K-milla

      Kommentar

      • Do`h
        • September 2003
        • 277

        #4
        Sorgmantel är rätt lätta att få lek på iallafall.. kommer inte helt ihåg det var ca 5 -6 år sen jag hade sånna det jag vet är att infon här på zoopet är bra jag tror att dessa är romspridare dvs att dom leker sen låter dom rommen flyga runt lite huller om buller jag skulkle råda dig att kolla på Fiskar här där står det ganska mycket
        Det är bra om dom får ett eget kar där dom kan släppa sin yngel och om man sen flyttar föräldrarna så skulle det kunna gå bra ynglena kläcks efter ett dygn ca och man kan föda upp dom på "vanligt foder" som man smular lite bra om dom får nån form av smått levande foder oxå...

        vet inte riktigt om du menar zebra ciklider eller zebra fisk ...så det är lite svårt att säga ... MEn lycka till...
        *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

        Kommentar

        Arbetssätt...