sjuka Niontetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Filippa.k
    • May 2013
    • 87

    sjuka Niontetror

    hej
    har fyra niontetror kvar i mitt 54liters kar.Men dom har börjat tappa all färg och börjar bli vita hur ska jag göra är det nionsjukan eller vad är det?
  • Filippa.k
    • May 2013
    • 87

    #2
    och dom börjar få vita fläckar.

    Kommentar

    • Merza
      • March 2009
      • 57

      #3
      Är du säker på att det är neonsjukan? Om det är neonsjukan så är det svårbehandlat och rådet är antagligen att ta bort dem. Men tetror kan tappa färg pga skrämsel etc. De vita fläckarna är vita prick sjukan och kan behandlas. Gå dit du köper fisk och handla lite medicin.

      Kommentar

      • Filippa.k
        • May 2013
        • 87

        #4
        Okej tack för svaret för dom är inte mat interesserade så det måste vara någon sjukdom.

        Kommentar

        • viktorbj
          • April 2013
          • 405

          #5
          Det bör inte vara neonsjukan eftersom fiskarna dör bara efter ett dygn av neonsjukan och bara för att en fisk får prickar behöver det inte vara vita pricksjukan utan det kan istället vara angrepp av pseudomas und aerobas bakterier det skall behandlas med läkemedel som inehåller nifurpirinol kan du visa en bild på fisken?

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Vita prickar kan också vara svampangrepp. Du måste berätta mer om karet och länka några bilder på neontetrorna för att vi ska kunna hjälpa dig.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Filippa.k
              • May 2013
              • 87

              #7
              Jag har redan tat bort dem för dom kunnde inte simma längre och dom bara led.

              Kommentar

              Arbetssätt...