Kejsartetra. Erfarenheter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    Kejsartetra. Erfarenheter?

    Jag funderar på att ha kejsartetra som stimfisk i min 70x70x70 kub. Hade koppartetra innan.

    Var befinner sig kejsartetra i karet? Vill gärna ha dom rätt högt upp. Rödmunnar går bort då de brukar hålla sig långt ner.

    Stimmar kejsartetra nått vidare?
    Kommer gå med scalarer, Multispinosus, bolivianer och ap. Vejita

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Vad jag minns gillade mina kejsartetror att hålla sig rätt högt upp, särskilt om det fanns växter på ytan. Stimmade har jag inte för mig att de gjorde nå´t särskilt, uppfattade dem inte som särskilt rörliga, hanarna försökte väl mest locka honorna till lek bland växterna.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Inga stimmare precis. Nu var det länge sedan jag körde denna trevliga fisk men jag har inte något minne att de var någon ytnära fisk precis. Det var trevligt när dom små poppade upp då och då. Men det lär nog inte bli några små kvar i det sällskapet.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Mina var över allt i akvariet och stimmade nästan ingenting, hade dom i ett 660l. Men fina var dom

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          När jag hade Kejsartetra upplevde jag den, precis som Jesper, helt stimfri. Upplevde det mer som att vissa dominanta hannar mutade in ett revir och höll sig där. De höll sig ibland vid ytan om det fanns växtlighet där. Snygg men inte så fartig fisk direkt.
          Senast redigerad av Bluewing; 06 January 2013, 11:19.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          Arbetssätt...