Neontetra gravid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik.M
    • August 2009
    • 144

    Neontetra gravid?

    Hej!
    Jag upptäckte precis att en av mina neontetror var väldigt rund om magen och är väldigt "lugn" har den rom i magen? Eller är det nån sjukdom?
    Väldigt tacksam för svar!
    Mvh Erik.M
  • Tryland
    • January 2009
    • 22

    #2
    Hei. Det kan være begge deler, men om fisken spiser godt og har vanlig avføring er det sannsynligvis ikke sykdom det er snakk om.

    Hvor lenge har fisken vært rund om magen? Ser du om noen av skjellene på magen står ut?
    Hvor lenge har du hatt fisken?
    Oslo Akvarieklubb

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Det skulle kunna vara sjukdom av nåt slag, står fjällen ut på sidorna nåt på den ?
      Jag hade själv en svart neon som svullna upp som en ballong en gång, den hade nog inte nåt ont av det så den fick simma kvar rätt länge faktiskt.
      Trodde den skulle explodera närsom helst men det var inte bukvattensot utan det såg ut som den fick en stor blåsa på hela magen bara.
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Constantine
        • September 2009
        • 431

        #4
        förmodligen så har den bara ätit förmycket...såg det hända ett par gånger när jag hade de små liven, dock så gick det över efter ett par timmar
        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
        170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

        Kommentar

        • Erik.M
          • August 2009
          • 144

          #5
          Ursprungligen postat av Tryland
          Hei. Det kan være begge deler, men om fisken spiser godt og har vanlig avføring er det sannsynligvis ikke sykdom det er snakk om.

          Hvor lenge har fisken vært rund om magen? Ser du om noen av skjellene på magen står ut?
          Hvor lenge har du hatt fisken?
          Den äter bra avföringen vet jag inte. Den har bara vart rund om magen nån dag, vad jag har sett iallafall och jag har haft fisken ca 1 månad.
          Ursprungligen postat av drd
          Det skulle kunna vara sjukdom av nåt slag, står fjällen ut på sidorna nåt på den ?
          Jag hade själv en svart neon som svullna upp som en ballong en gång, den hade nog inte nåt ont av det så den fick simma kvar rätt länge faktiskt.
          Trodde den skulle explodera närsom helst men det var inte bukvattensot utan det såg ut som den fick en stor blåsa på hela magen bara.
          Nja den är väldigt slö och har inte så starka färger och har en "svullnad" på magen.
          Ursprungligen postat av Constantine
          förmodligen så har den bara ätit förmycket...såg det hända ett par gånger när jag hade de små liven, dock så gick det över efter ett par timmar
          Jag tror inte det för att alla andra neontetror är smala och fina men den här ligger nästan helt still i vattnet och är den enda som är fet.
          Mvh Erik.M

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Erik.M
            Den äter bra avföringen vet jag inte. Den har bara vart rund om magen nån dag, vad jag har sett iallafall och jag har haft fisken ca 1 månad.

            Nja den är väldigt slö och har inte så starka färger och har en "svullnad" på magen.

            Jag tror inte det för att alla andra neontetror är smala och fina men den här ligger nästan helt still i vattnet och är den enda som är fet.
            ...låter som sjukdom, gravid är den hursomhelst inte, de lägger ju rom...

            Om jag var du så skulle jag avliva den omgående, det låter inte sunt det du beskriver, annars hör frågan mera hemma i sjukdomsforumet, ställ den där så får vi se vad "doktorerna" säger....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • NIC
              • January 2008
              • 5121

              #7
              Ursprungligen postat av tummen
              ...låter som sjukdom, gravid är den hursomhelst inte, de lägger ju rom...
              Bra där tummen!

              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

              Kommentar

              • Erik.M
                • August 2009
                • 144

                #8
                Den dog några dagar senare för er som vill veta.
                Mvh Erik.M

                Kommentar

                Arbetssätt...