Blodfenstetra. Aphyocharax anisitsi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

Blodfenstetra. Aphyocharax anisitsi

Har sökt i forumet men har inte hittat någonting om denna fisk.

Det som står i arbetsbeskrivningen verkar ju väldigt lovande men det är alltid kul att höra vad folk har för erfarenheter.

Som ni kanske vet så har jag ett bamse kar som ska fyllas med vatten (enligt ansjo kommer detta hända 2019)
    Jag letar då under tiden upp fiskar som skulle kunna passa med varandra och i denna stora tank.

Två stora stimm skall finnas i mitt akvarium det ena stimmet är pristellatetra och det andra stimmet är ett frågetecken tills jag hittade denna blodfenstetra.

Så nu undrar jag helt enkellt vad folk har för erfarenheter.
    Den är inte för stissig och gör fiskar som scalarer nervösa?
    Stimmar den bra?
    Vad kostar den i affären och hur lätt är det att få tag på den?
    har själv aldrig sett den i akvarieaffär tidigare så den kanske inte är JÄTTE vanlig.

Tack för svar

Puss och kram!
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Den passar ju bra eftersom den blir långlivad, så köp den nu så kanske den lever och har hälsan år 2019...
    Jag har faktiskt inte sett denna tetra mig veterligt någon gång, och ställer mig ganska tveksam att du kan få tag i den. Men den kanske är vanligare än vad man tror, och ofärgade ex väcker nog inte så stor uppmärksamhet.
    En annan tetra jag såg för någon vecka sedan var en ny bekantskap för mig, nämligen rödfenad glastetra, Prionobrama filigera http://images.google.se/images?sourc...-8&sa=N&tab=wi som kanske annars kunde passa damen? Dessa har grosssisten Imazo hemma nu, och handlar din affär av dessa kan de beställa hem till dig!
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• karrokaja
      • March 2006
      • 5388

Ursprungligen postat av ansjo
      Den passar ju bra eftersom den blir långlivad, så köp den nu så kanske den lever och har hälsan år 2019...
      Jag har faktiskt inte sett denna tetra mig veterligt någon gång, och ställer mig ganska tveksam att du kan få tag i den. Men den kanske är vanligare än vad man tror, och ofärgade ex väcker nog inte så stor uppmärksamhet.
      En annan tetra jag såg för någon vecka sedan var en ny bekantskap för mig, nämligen rödfenad glastetra, Prionobrama filigera http://images.google.se/images?sourc...-8&sa=N&tab=wi som kanske annars kunde passa damen? Dessa har grosssisten Imazo hemma nu, och handlar din affär av dessa kan de beställa hem till dig!
      Ja den var ju också långlivad tydligen så den räcker nog till 2019 också
      Men om den finns är den antagligen ganska dyr då eller?
      P.Filigera var faktiskt ganska snygg... tittade på den i artbeskrivningen men där såg den ganska tråkig ut.
      Bilderna på nätet var lite fräckare. riktigt cool faktiskt.
      Jo "min" affär köper från imazo.
      Men om Gubben (du säger dam, jag säger gubbe) precis har "hittat" denna tetra så vet du inte jätte mycket om den eller?
      Jaja man får testa sej fram helt enkellt.
      hur stort stimm kan man ha i 980 liters?
      Senast redigerad av karrokaja; 20 September 2009, 17:19. Anledning: puckade vista som inte gör vad man önskar...
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• ansjo
        • November 2005
        • 29967

Eftersom jag inte sett den vad jag kan minnas, är det svårt att gissa på något pris. Kollar man i prislistan på andra Aphyocharax arter så ligger de på ett pris på ca 25-30:-/st.
        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• karrokaja
          • March 2006
          • 5388

aha ok. tänker mej att dom kanske är ovanliga för att folk inte lägger ner 60 kr st på en ynka tetra som inte har så häpnadsväckande färger.
          Men den är då antagligen ovanlig av någon annan anledning...

Sniglarna växer ganska snabbt

Kommentar

• ansjo
            • November 2005
            • 29967

Trevligt!
            /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Ouscazz
              • February 2009
              • 912

Mina Blodfenor. Köpte 20 st av privatsäljare, men har haft otur och fick något skit på dem. Har bara 6 kvar...
              www.diskusforum.se
              www.loricariidae.se

Kommentar

• Ouscazz
                • February 2009
                • 912

Ah... bilden kom inte med..
                Bifogade filer
                www.diskusforum.se
                www.loricariidae.se

Kommentar

• ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

Ett stim av dessa.....mumma!
                  /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Matnil
                    • October 2003
                    • 464

såg Ouscazz blodfenor för några dagar sedan, de är verkligen fina och stimmar väldigt bra! Jag funderar oxå på ett gäng om de skulle dyka upp i affär vid rätt tillfälle

Kommentar

• karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

dom är ju riktigta skönheter. dessa fiskar MÅSTE jag ha!!

Får ta och leta runt lite. detta är helt otroligt!
                      Hur mycket kostade dom? hade privatsäljaren samma pris som i affären eller tog han mer/mindre? kanske lite långt att åka till höör för fisk... eller nää! det är det inte! inte för sådana snyggingar

Kommentar

• Ouscazz
                        • February 2009
                        • 912

Åka till Höör för fisk?
                        www.diskusforum.se
                        www.loricariidae.se

Kommentar

• karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

Ursprungligen postat av Ouscazz
                          Åka till Höör för fisk?
                          Why not??

Kommentar

• Ouscazz
                            • February 2009
                            • 912

Jag har inget till salu...
                            www.diskusforum.se
                            www.loricariidae.se

Kommentar

• karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

nej, nej... var inte så jag menade. din privatsäljare som du köpte av. vart håller han till?
                              Eftersom att du bor i höör så tänkte jag att den du köpte av också håller till där omkring. Jag kunde således tänka mej att köpa av honom om det kniper.
                              Men fisksäljaren kanske bor i boxholm. who knows...

Kommentar

Arbetssätt...