OK pris?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hälsingen
    • June 2009
    • 21

    #16
    Det finns ett 40L på Blocket, i Gävle, med belysning för 250kr. Kan det vara något?

    Kommentar

    • Vandal
      • January 2006
      • 1655

      #17
      54liters kit brukar finnas för runt en femhunka... har tillochmed sett på Lidl för 399kr...

      Edit:

      Runt 30 liter kan säkert en glasmästare eller du själv limma hop billigare än så...
      over and out /Petter
      Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

      http://saltvattenvandal.blogspot.com/

      Kommentar

      • wallström
        • March 2009
        • 1092

        #18
        Ursprungligen postat av Narii
        för 900kr får ja ett 150l, ja skulle aldrig köpa ett kar på 30l bara för en möbel. De är som att gå o köpa en bmw för 300 000 bara för att den har en M bricka fast de egentligen är en 316.


        Förklaring på det där?
        Emil

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #19
          Ursprungligen postat av Narii
          för 900kr får ja ett 150l, ja skulle aldrig köpa ett kar på 30l bara för en möbel. De är som att gå o köpa en bmw för 300 000 bara för att den har en M bricka fast de egentligen är en 316.
          (min kostade 420´ UTAN "M-bricka"...2001!

          Kommentar

          • Big_Sal
            • March 2008
            • 470

            #20
            Ursprungligen postat av perfetto
            (min kostade 420´ UTAN "M-bricka"...2001!

            ouch!
            //Salle

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #21
              jag tycker det är dyrt för en sån litet akvarium.
              Såg i Stockholm, Bromma, 90l för 899kr och ett på 60l för 599kr.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Guest

                #22
                Ursprungligen postat av perfetto
                (min kostade 420´ UTAN "M-bricka"...2001!
                En 316? Wow fan, synd att ja inte lurade på dig en bil Kanske kunde ja sålt en 525 för 900 000.
                Ursprungligen postat av wallström
                Förklaring på det där?
                316, bmw's sämsta modell. BMW "M" sportbilar/superbilar.

                Kommentar

                • Snap3
                  • May 2009
                  • 145

                  #23
                  jag köpte mitt 180 liters med möbel perfekt skick för 1200kr , mitt 100 liters för 250kr med div tillbehör. mitt 54 liters för 500kr, mitt 80 liters för 100kr dock utan tillbehör

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #24
                    Ursprungligen postat av gickan_87
                    Har hittat ett sexkantigt 30 l akvarium med ramp (svart heltäckande) och möbel för 915:- är det ett ok pris om det är helt nytt?
                    Visst är det oftast billigare att köpa begagnat på Blocket och liknande, men frågan var om ett helt nytt sexkantigt med all utrustning samt möbel för 915:- var dyrt...
                    Sedan kan ni jämföra alla era beg. inköp bäst ni vill!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • gickan_87
                      • November 2003
                      • 1873

                      #25
                      Ursprungligen postat av Hälsingen
                      Det finns ett 40L på Blocket, i Gävle, med belysning för 250kr. Kan det vara något?

                      Den är såld.

                      Kommentar

                      • gickan_87
                        • November 2003
                        • 1873

                        #26
                        men om man bor i Gävle så är det väldigt långt till sthlm Nubi

                        Kommentar

                        • EscSi
                          • July 2008
                          • 3

                          #27
                          @Narii

                          En 316? Wow fan, synd att ja inte lurade på dig en bil Kanske kunde ja sålt en 525 för 900 000.

                          Troligtvis inte med tanke på att grundpriset låg på 199K för en 316. Med ordentligt lång utr.lista hade priset nog inte kommit över 300K ändå. Jag tippar på att han köpte en 325a el 330. 298/359K i grundpris -01.


                          316, bmw's sämsta modell. BMW "M" sportbilar/superbilar.

                          Varför skulle en 316 vara Bmw´s sämsta modell? Det är väl fortf en (som i detta fall) en E46a som du kan utrusta som en M3a om du vill. Bara för att motorn är mindre kan jag nog inte kalla den sämre.

                          PS En M3a kosta 525K -01 en Cab 585K DS

                          Sorry för OT.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #28
                            Sköt era BMW-diskussioner via pm istället för att förstöra andras trådar.

                            Om det akvariet är värt priset det vet jag inte. Är det en snygg design och har en hög kvalitet så kostar det. Du får väl hänvisa till ett foto om du vi skall kunna uttala oss om det är värt priset.
                            Priset låter dock inte så där jättehögt eftersom bänk ingår.

                            Är själv t.ex. på ingående dels Fluvals nya Ecke-akvarium, Amtras vision-akvarium och BiOrbs akvarium. Alla 3 är nanos (ca 30 liter) och kostar säkert uppåt 2.000 spänn stycket i handeln och då ingår inte bänk.

                            Att jämföra ett snyggt nytt akvarium med ett gammalt begagnat Blocket-akvarium känns lite poänglöst.

                            För att anknyta till biljämförelsen - krängde just min gamla skrutt till Audi A6 för 500 spänn på blocket, ny kostar den väl 300.000 eller nåt sånt. Så det är ju ett jäkla sätt av bilhandlarna att sälja Audi A6 för 300.000 när man kan köpa dom på Blocket för 500 spänn
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 19 June 2009, 14:53.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • gickan_87
                              • November 2003
                              • 1873

                              #29
                              Jo, en bild hade kanske varit bra men nu har jag ingen. Ska in dit igen på söndag och försöka förhandla till mig bara akvariet

                              Annars kommer väl en liten följdfråga fast ändå inte..

                              Nån som vet hur bred ett 6 kants 60 l akvarium är? om man mäter från den bredaste sidan till den andra?

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                #30
                                Det beror på vad det är för tillverkare, således lite svår fråga att svara på.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...