Fiskar som passar ihop med kampfisk + dgurmis + guppys?..=)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Semme
    • May 2009
    • 23

    Fiskar som passar ihop med kampfisk + dgurmis + guppys?..=)

    Hejsan allihopa,

    Som tråden lyder, så undrar jag :
    Vilka fiskar som passar ihop med > Dvärgguramis - Kampfisk och guppys?
    Tycker som sagt om mycket färg på fiskarna och runt 7-10cm.

    Ser framimot era svar och tips .

    Mvh Semme
  • Semme
    • May 2009
    • 23

    #2
    Var ju tråkigt att man inte fått 1 enda svar.
    Vågar inte direkt fråga försäljarna på bromma zoo för där har det gått åt pipan allt för många gånger!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Du bör inte blanda guppy och kampfisk, däremot kanske ett stim tetror eller rasboror skulle funka lite beroende på hur stort karet är.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Semme
        • May 2009
        • 23

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Du bör inte blanda guppy och kampfisk, däremot kanske ett stim tetror eller rasboror skulle funka lite beroende på hur stort karet är.
        Dom trivs väldigt bra ihop?... Antingen hade jag tur eller så gillade dom visst varandra. =)
        Men som sagt, dom passar ihop och nu vill jag ha fler som skulle tänkas sig "passa" ihop med dom fiskarna jag nämnt. Vill inte höra massa annat att dom inte passar ihop för det är ju trots allt en gambling när det kommer till kampfisk. Läst att vissa lyckats och vissa miss.

        Men ska kolla på dom du nämnt Ansjo. Karet är 112L om man ska va exakt 80/40/35.

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Kanske några platys i en färg du gillar?
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • karinfredholm
            • September 2008
            • 290

            #6
            Jag har några mindre platy ihop med min kampfisk. Några neontetror & några vinkeltetror. Och lite malar också. Kamphonor har jag oxå haft 2 st av men den fina honan åt upp hanens fenor så henne bytte jag ut. Den lilla oansenliga honan tog min hane livet av efter de lekt så...
            Alldeles för liten lägenhet med alldeles för många kar!

            Kommentar

            • Semme
              • May 2009
              • 23

              #7
              Ursprungligen postat av karinfredholm
              Jag har några mindre platy ihop med min kampfisk. Några neontetror & några vinkeltetror. Och lite malar också. Kamphonor har jag oxå haft 2 st av men den fina honan åt upp hanens fenor så henne bytte jag ut. Den lilla oansenliga honan tog min hane livet av efter de lekt så...
              Haha fy fan. Så du har haft det väldigt livligt i ditt akvarium?
              Men jag har neontetror redan. Nu har jag börjat få en del fiskar, så dessa 4-5 fiskar som jag skaffar nu blir mina sista! Så jag har lite tid och tänka över men vill helst ha ett par som blir runt 5-8cm kanske.

              Kommentar

              • Semme
                • May 2009
                • 23

                #8
                Ursprungligen postat av Jens A.
                Kanske några platys i en färg du gillar?
                Ska fan kolla om jag hittar några intressanta! =)

                Kommentar

                • karinfredholm
                  • September 2008
                  • 290

                  #9
                  Ja, platys är gulliga. De har än så länge inte gett sig på kamphanens fenor. Det är snarare han som blir pissed off på dem då de har vackra fäger. En hel del "gälutfällning" blir det men då han är såpass långsam så tar de ingen skada. Helt ok kombination. Neontetror i ett stim kan vara snyggt också! Men obs! inga guppi!
                  Hade en kamphane som tog guppi efter guppi på natten då han lurpassade på dem i en växt. :-(9
                  Alldeles för liten lägenhet med alldeles för många kar!

                  Kommentar

                  • Semme
                    • May 2009
                    • 23

                    #10
                    Ursprungligen postat av karinfredholm
                    Ja, platys är gulliga. De har än så länge inte gett sig på kamphanens fenor. Det är snarare han som blir pissed off på dem då de har vackra fäger. En hel del "gälutfällning" blir det men då han är såpass långsam så tar de ingen skada. Helt ok kombination. Neontetror i ett stim kan vara snyggt också! Men obs! inga guppi!
                    Hade en kamphane som tog guppi efter guppi på natten då han lurpassade på dem i en växt. :-(9
                    Ajda, men min kampfisk verkar inte intresserad av något än sig själv än sålänge . Han har varken gett sig på guppys eller något annat levande i karet.
                    Tänkte vänta ett litet tag innan jag skaffar ett par fiskar till men jag kommer att prioritera platys och ett par guramisar som jag tittat på innan.

                    Kommentar

                    • Snap3
                      • May 2009
                      • 145

                      #11
                      guldbarber kanske, går bra i vårat

                      Kommentar

                      Arbetssätt...