ägg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • la.camilla
    • October 2003
    • 46

    ägg?

    Idag såg jag på akvariets glas och på olika växters blad en himla massa vitgenomskinliga kulor. Vad kan detta vara? De enda fiskar jag har i akvariumet är platyn, neontetror, pansarmalar och 2 andra malar som jag tyvärr glömt bort vad de heter. Och så har jag 2 räkor.

    Neontetrorna är sjuka om det kan vara nåt från nån "parasit". Jag har skrivit om dessa neontetror tidigare men har inte kunnat lista ut vad det är.



    De har jag gett sera costapur. Tycker att några blivit bättre medan andra inte. Några verkar inte smittade alls.

    MVH
    Camilla
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #2
    Låter som pansarmals ägg, det är typiska ställen som du beskriver som dom lägger ägg på
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • la.camilla
      • October 2003
      • 46

      #3
      Nä vad kul!! Hoppas på det Finns det chans nu att jag får små pansarmalar om det är pansarmalsägg? Behöver jag göra någonting i sådana fall?

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #4
        gå in på forumet om malar,skriv metallpansarmal i sökrutan så kommer många sidor om deras ägg å yngel, jag tog bort äggen med ett rakblad å la dom i egen burk med syresten så de inte skulle bli uppätna av övrig fisk å äppelsnäckor,fick utav dessa sen 39 överlevande yngel,men gå gärna in på malforumet där finns en hel del liknande frågor å många svar,lycka till
        Senast redigerad av doppingen; 18 April 2009, 22:29.
        MammaMia

        Kommentar

        Arbetssätt...