Bootior i roten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KalleB
    • May 2007
    • 23

    Bootior i roten?

    Tjena.
    Jag har ett litet problem, det är nämligen så att jag la ner ett alldeles för stort trästycke i karet. Nu har jag kommit på att jag måste såga itu det för att det ska göra sig snyggt med omgivningen. Problemet är att mina praktbootior har lagt sig till ro i någon av alla hålor som finns i roten. Jag får inte bort dom, så fort jag går nära karet simmar dom in snabbt som tusan, och gömmer sig långt in i hålet.

    Hur ska jag göra för att ta upp roten utan att fiskarna följer med, vill ju inte såga i dom?
  • KalleB
    • May 2007
    • 23

    #2
    Är det ingen som har haft samma problem nån gång? fiskarna gömmer sig i roten om man är nere och rör i vattnet, då är det omöjligt att få ut dom. Måste verkligen ta upp den, men vill inte ha ihjäl fisken.

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Jag tog upp min trädrot och la en fort som fan på en handduk. Sen skakade jag lite lätt på den så alla botior ramlade ner på handduken, därefter håvade jag ner de i akvariet igen.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • KalleB
        • May 2007
        • 23

        #4
        Det va rätt smart, måste jag testa!

        Tack för tipset!

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #5
          Ursprungligen postat av KalleB
          Är det ingen som har haft samma problem nån gång? fiskarna gömmer sig i roten om man är nere och rör i vattnet, då är det omöjligt att få ut dom. Måste verkligen ta upp den, men vill inte ha ihjäl fisken.

          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          Arbetssätt...