Ammovec

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ljung
    • December 2008
    • 185

    #16
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Men ffs. När han säger "tillverka ditt eget nitrivec" så menar han förstås inte riktig nitrivec, det kan man ju inte göra själv! DÄr emot är det ett "Nitrit väck" medel som funkar till alla pH-

    Fattar inte varför du är så fast vid att du tvunget skulle behöva ammovec, nitrivec skulle funka lika bra!
    Nån skillnad borde det väll rimligen vare på nitrivec och ammovec annars blir det ju bara extra kostnader för Sera att trycka olika flaskor ettiketter osv då priserna är rätt likvärdiga
    Niklas Ljung - http://invalidos-mc.com

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Ingen aning, men nitrivec har alltid funkat perfa för mig iallafall, och jag har pH 7,5
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #18
        Jag använder på inrådan av lasse nitrivec i mitt saltvattensakvarium, pH ca 8.2...

        har hittills funkat utmärkt...

        Det man är rädd för i höga pH-värden är att ammonium skall omvandlas till ammoniak istället... har man bara en bra flora bakterier i filtret händer inte detta och ammoniet omvandlas till nitrit och sedan nitrat...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • Bowman
          • December 2008
          • 1318

          #19
          Ursprungligen postat av Fösen
          Varför undrar du?
          För jag ville veta din ålder?

          Kommentar

          • Fösen
            • January 2009
            • 383

            #20
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Men ffs. När han säger "tillverka ditt eget nitrivec" så menar han förstås inte riktig nitrivec, det kan man ju inte göra själv! DÄr emot är det ett "Nitrit väck" medel som funkar till alla pH-

            Fattar inte varför du är så fast vid att du tvunget skulle behöva ammovec, nitrivec skulle funka lika bra!
            Aha visste inte att göra själv är bäst ok men jag är envis o vill ha ammovec

            Kommentar

            • Fösen
              • January 2009
              • 383

              #21
              Ursprungligen postat av JojjeN
              Ingen aning, men nitrivec har alltid funkat perfa för mig iallafall, och jag har pH 7,5
              ok man kanske inte behöver ammovec då

              Kommentar

              • Fösen
                • January 2009
                • 383

                #22
                Ursprungligen postat av Bowman
                För jag ville veta din ålder?
                12 år själv?

                Kommentar

                • L-mal
                  • January 2009
                  • 4

                  #23
                  Ang. Ammoveck.

                  Hej Fösen.
                  Ammovec kan man be att den handlaren man köper av beställer hem.
                  Jag använder Ammovec och det är jätte bra. Nitrevec ska man akta sig för att använda när man har PH+. Man kan ha tur att det funkar men man kan oxå ha otur. Allt beroende på hur känsliga fiskar man har. (Fiskar av samma art kan vara olika känsliga så att för en kan det gå bra och för en annan kan det gå mindre bra.

                  Lycka till ;-)

                  Kommentar

                  • Guest

                    #24
                    Ehm?

                    Kommentar

                    • Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

                      #25
                      Ursprungligen postat av L-mal
                      Hej Fösen.
                      Ammovec kan man be att den handlaren man köper av beställer hem.
                      Jag använder Ammovec och det är jätte bra. Nitrevec ska man akta sig för att använda när man har PH+. Man kan ha tur att det funkar men man kan oxå ha otur. Allt beroende på hur känsliga fiskar man har. (Fiskar av samma art kan vara olika känsliga så att för en kan det gå bra och för en annan kan det gå mindre bra.

                      Lycka till ;-)
                      Fiskar av samma art olika känsliga ?
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

                      Kommentar

                      • Flaxss
                        • November 2008
                        • 1718

                        #26
                        Ursprungligen postat av L-mal
                        Hej Fösen.
                        Ammovec kan man be att den handlaren man köper av beställer hem.
                        Jag använder Ammovec och det är jätte bra. Nitrevec ska man akta sig för att använda när man har PH+. Man kan ha tur att det funkar men man kan oxå ha otur. Allt beroende på hur känsliga fiskar man har. (Fiskar av samma art kan vara olika känsliga så att för en kan det gå bra och för en annan kan det gå mindre bra.

                        Lycka till ;-)
                        är detta möjligen Fösen? eller någon som Fösen känner?

                        Kommentar

                        • Flaxss
                          • November 2008
                          • 1718

                          #27
                          Ursprungligen postat av L-mal
                          Hej Fösen.
                          Ammovec kan man be att den handlaren man köper av beställer hem.
                          Jag använder Ammovec och det är jätte bra. Nitrevec ska man akta sig för att använda när man har PH+. Man kan ha tur att det funkar men man kan oxå ha otur. Allt beroende på hur känsliga fiskar man har. (Fiskar av samma art kan vara olika känsliga så att för en kan det gå bra och för en annan kan det gå mindre bra.

                          Lycka till ;-)
                          Sera Ammovec användas över PH7 och är speciellt för saltvatten.

                          och Sera Nitrivec är bättre att använda under PH7 och är för alla sötvattens kar.

                          (såg visst att Guy palm hade skrivet det innan i tråden)
                          Senast redigerad av Flaxss; 27 January 2009, 17:22.

                          Kommentar

                          • ljung
                            • December 2008
                            • 185

                            #28
                            Skulle tro att L-mal menar att alla fiskar är unika så som alla människor, dvs vissa kan ha klenare imunförsvar och dylikt och därav reagera starkare på nått ämne.
                            Niklas Ljung - http://invalidos-mc.com

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              #29
                              Ursprungligen postat av Flaxss
                              är detta möjligen Fösen? eller någon som Fösen känner?
                              Läs vad L-Mal skriver i sin signatur + detta från en tidigare Fösen-tråd
                              Tackar detsamma du är en sann zoppet medlem som vill hjälpa

                              Nu när vi ändå pratar min mamma har ett akvarium på 240 liter och hon har 30 Malawi ciklider och 18 L-malar och 2 pansarmal albino. Är det för mycket?
                              Det blir nog mer L-malar för en hane vaktar ägg
                              Trollvarning
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              • Guest

                                #30
                                Undrar om de finns ett forum för troll? Undrar om dom har nån topp10 lista där dom skriver vilka forum som är bäst att trolla i? Överdrivet många troll här på zoopet.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...