2 läckage under samma natt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

    2 läckage under samma natt.

    Hej, har skrivit om detta i min Projekt tråd. : http://www.zoopet.com/forum/showthre...125917&page=13

    Hade 2 läckage i natt, på ett 40L och ett 75L.

    Tur i oturen så var 40L tomt på fisk..och läckte ut kanske 2dl på akvariebänken. Inga problem...förutom att jag måste silikona om det och starta om från början..(Har lite ont om plats för mina fiskar just nu)

    Det andra 75L hade jag mina juveler kakaduaciklid "red" och en väldigt fin Ancistrus Hane.

    Hade ett tomt 54L akvarium som jag tömde över vattnet från 75L slängde i lite inkört grus och samma pump som till 75 karet...

    Men jag är lite orolig för mina fiskar...kommer dom fixa detta...är det bara vänta att se eller kan man på nåt sätt göra det lite bättre för dom.

    tillgodo har jag 100L panduro par och 2st albino ancistrus. 60L Guppy/växtkar

    i 180L går det 3st Fjärilsciklid, 2st Agassizii 7-8 rosentetror...7-8 Neon-tretror 2 ancistrus Sp, 2 st större malar pardalis-blandning och segefenspleco på c:a 17cm vardera. 2st marmorgurami..

    Hur skall jag flytta runt tills jag silikonat om akvariumen?

    Kom gärna med tips då jag inte sovit en blund och känner mig rätt nere/hjälplös...

    Om ni vill får ni kontakta mig på MSN : general_50@hotmail.com.

    vänliga hälsningar

    Markus

    P.S ursäkta om det vart rörigt...som sagt väldigt trött.
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Oj, vilket Clusterfuck det där låter som! Jag lider med dig verkligen. En av mina största nojor är just läckage eller att en ruta bara skall släppa och öppnas som en adventskalenderlucka - typ 960-liter på golvet... Uuuhhh!

    Sorry, men jag tror inte att jag är riktigt mäktig att ge några goda råd om hur du skall blanda ihop fiskarna i dina kar just nu - men du får nog helt enkelt bara sätta ner de "hemlösa" där du tycker att de gör "minst skada" under en kortare period...

    Hur är det moneywise? Är det så att du kanske kan köpa ett par nya burkar, kanske runt hundra liter eller så - just för att slippa allt rodd med att cilikona och dona?

    Hoppas nu att du kan få till det och att det löser sig, som sagt, jag lider med dig!

    Kommentar

    • Markus1984
      • November 2008
      • 2606

      #3
      Ursprungligen postat av MaxB
      Oj, vilket Clusterfuck det där låter som! Jag lider med dig verkligen. En av mina största nojor är just läckage eller att en ruta bara skall släppa och öppnas som en adventskalenderlucka - typ 960-liter på golvet... Uuuhhh!

      Sorry, men jag tror inte att jag är riktigt mäktig att ge några goda råd om hur du skall blanda ihop fiskarna i dina kar just nu - men du får nog helt enkelt bara sätta ner de "hemlösa" där du tycker att de gör "minst skada" under en kortare period...

      Hur är det moneywise? Är det så att du kanske kan köpa ett par nya burkar, kanske runt hundra liter eller så - just för att slippa allt rodd med att cilikona och dona?

      Hoppas nu att du kan få till det och att det löser sig, som sagt, jag lider med dig!

      Har inte slagit igenom som rockstjärna än så moneywise är det tajt ;P

      Jobbar extra och den övriga tiden är jag "hemmafru"/akvarist;P
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

      Kommentar

      Arbetssätt...