Hur mycket värmer de upp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sting
    • September 2007
    • 481

    Hur mycket värmer de upp?

    Farsan har börjat tröttna på alla "jävla djur och projekt" jag har (kan inte förstå varför) Och sa att om jag flyttade ut allt i boden så kan jag ev få skaffa några akvarier till.

    Tanken var att jag skulle satsa mer på reptilerna och dra igång någon seriösare uppfödning på reptiler/reptilfoder.

    MEN Hur ska jag lösa det med värmen? ca 20 kvm isolerat rum. element finns men då det är ett el element blir det väl ganska dyrt o ha det på hela tiden? Akvarier/terrarier alstrar en hel del värme som ni säkert vet.. Så varför skulle jag inte kunna "återanvända" den?

    Det jag har/tänkte inhandla i akvarie väg var:

    500l
    275l
    120l
    72l
    3x 50l

    Jag har ingen aning om vad jag vill ha i akvarierna(Det lär väl bestämma om hur mkt de kommer värma..)

    köpa:

    500l Funderar på om jag inte borde skaffa discus nu, har velat ha det gaaaaanska länge...

    275l Malawi?

    Har:
    120l Någon mindre dvärgciklid kanske.. förslag?

    72l förslag?...

    3x 50l yngelakvarie? Något lär bli okuperat till snigel/räkuppfödning.

    Någon som vågar gissa på hur detta + x antal spottar o andra lampor!! kommer att kunna värma upp rumet?

    Vet inte hur varmt det är där inne på vintern, men säg 5-10+ grader..(Utan någon värme källa alls)

    En fråga till, Hur många av er är det som lyckas få fiskhobbyn att gå ca +/- 0 ? Och vilka fiskar hade ni då?(menar tex fiskarna och fodret inte själva akvarierna)

    Så.. Absolut inget bestämmt en.. Men då han själv inte kan få in pressbänken där nu(så stökigt!!) så ser han gärna att det blir städat/ uppvärmt så han kan träna där inne med..... Man får väl hoppas iaf
  • Salta Katten
    • March 2008
    • 740

    #2
    Ursprungligen postat av sting
    Så.. Absolut inget bestämmt en.. Men då han själv inte kan få in pressbänken där nu(så stökigt!!) så ser han gärna att det blir städat/ uppvärmt så han kan träna där inne med..... Man får väl hoppas iaf
    Passa dig! Tyngdlyftning och akvarier är en riskabel kombination!http://se.youtube.com/watch?v=zCfk1n9Vs1E

    Låter som en trevlig idé annars! Men vill du värma upp resten av rummet eller spelar det ingen roll om det är kallt där så länge akvarier och terrarier är uppvärmda?

    Kommentar

    Arbetssätt...