är jag en fiskplågare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    är jag en fiskplågare?

    Var in på en djurbutik idag som nyligen öppnat för att ta mig en titt.

    Ser då en i personalen som häller i nästan en halv 250 ml burk i ett akvarium med cirka 15-20 fiskar. Bottnen blir helt full med mat.

    Deras akvarium är ju desutom nystartade så jag tänkte vara vänlig och berätta att det inte var särskildt smart gjort utan att man ska mata lite speciellt i nystartade kar (och gjorde detta på ett vänligt sätt).

    Då kom diskussionen upp om mina akvarium av någon anledning och jag berättade att mina fiskar får mat 3 dagar i veckan och resten av dagarna får dem leva på de småpartiklar som finns i vattnet. Och mina snäckor/räkor får inte sk. maltabletter utan de får förvällda grönsaker.

    Då är jag helt plötsligt en fiskplågare? för det ska minnsan finnas en lag om att fiskar ska ha mat varje dag och snäckor/räkor måste få algtabletter för dessa innehåller så mycket vitaminer och kalk som dem behöver.

    Mina fiskar/snäckor/räkor har aldrig varit så fint utfärgade och så fina i skalen som de är nu av denna kost. Men det är tydligen helt fel?
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Snarare personalen som inte ville erkänna att de gjort fel, så istället försökte de hitta på att du var den som gjorde fel.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Jenny054
      • May 2007
      • 920

      #3
      Jag säger min åsikt..
      Det finns 2 personer jag litar på när det gäller fiskar.
      Båda 2 har jobbat med akvarium och på grossister i MÅNGA år..

      En simpel djurbutik med anställda som i sin tur gått en kurs för att lära sig se skillnad på Molly och Guppy har jag inte mycket respekt för.
      The fish is jumping.....
      Bloggen:
      http://aquastyle.blogspot.com/
      Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

      Kommentar

      • Whistler84
        • November 2007
        • 850

        #4
        Respekt ska man ju alltid ha, blir svårt att föra en konstruktiv diskussion som leder till bättre vetande annars. Däremot kan man ju tycka illa om skötseln...

        Vilken stad var det här i?

        Kommentar

        • gickan_87
          • November 2003
          • 1873

          #5
          Whistler84: Ja, självklart smka man visa respekt för varandra, men när man är trevlig och påpekar att det görs fel, och inte heller skyller just på den personen utan jag sade bara att dem skulle vara lite försiktiga med matningen för nitrit osv.

          Utanför Gävle

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Tycker du gjorde helt rätt gickan_87

            Även om det du gjorde var en god gärning tror jag personalen blev aningen förvånade och inte riktigt var beredda på att en kund kommer och ger råd. I vanliga fall är det ju tvärtom. Tror nog att budskapet gick fram och personen i butiken fick något att grubbla över resten av dagen ... även om reaktionen inte blev riktigt vad du tänkt dig

            Keep up the good work
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Får väl åka och titta på nya stället om det är något intressant
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • gickan_87
                • November 2003
                • 1873

                #8
                Inte mycket att hänga i julgranen direkt eriahl

                Nina82: Ja, jag tror nog det. Men blev lite chockad över dennes reaktion.

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13136

                  #9
                  Ger dem en halv 250gr burk vid varje matning så går dem nog snart i konkurrs.... /;
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Samarin4
                    • December 2008
                    • 227

                    #10
                    Du är verkligen ingen fiskplågare!

                    Lita aldrig på personal som jobbar, det dem säger är typ 25% sanning och resten lögner för att sälja. Helt hopplösa fall.

                    Du matar dina fiskar på ett intressant sätt tycker jag!
                    http://blogg.aftonbladet.se/28508/ Besök min blogg!
                    uppskattar hjälp med 180 liters projekt: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=127259

                    Kommentar

                    • gickan_87
                      • November 2003
                      • 1873

                      #11
                      verkar som att det var en praktikant jag kom i kontakt med åheim och ni andra.

                      Därav svaret jag fick, och matningen.

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        #12
                        Ursprungligen postat av gickan_87
                        verkar som att det var en praktikant jag kom i kontakt med åheim och ni andra.

                        Därav svaret jag fick, och matningen.
                        Oj.. Nästan ännu värre

                        Att en praktikant vräker ur sig sådana lögner och kränker dig på det viset

                        Ingen vidare bra reklam för den butiken
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        • gickan_87
                          • November 2003
                          • 1873

                          #13
                          Nä, men jag tog inte illa vid mig. Blev bara chockerad av svaret jag fick.

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            #14
                            Är det en praktikant får man väl ta det lite men någon ordinarie borde finnas tillhands kan man tycka. Sen finns det faktiskt bra personal oxå. Off topic men lyssnade på en expedit som hade en lite jobbig situation med kund i annan affär. Så inte alltid affärerns fel att det går åt pipan hemma sedan ibland
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • Edlund
                              • September 2004
                              • 330

                              #15
                              Ursprungligen postat av Samarin4
                              Du är verkligen ingen fiskplågare!

                              Lita aldrig på personal som jobbar, det dem säger är typ 25% sanning och resten lögner för att sälja. Helt hopplösa fall.

                              Du matar dina fiskar på ett intressant sätt tycker jag!


                              Lätt att dra alla över en kant lr hur

                              Kommentar

                              Arbetssätt...