Pictus mal och ph!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maraschino
    • September 2008
    • 178

    Pictus mal och ph!?

    Fick se Pictusmalar idag när vi kikade in på akvariebutiken och blev återigen kär i en fisk!! De var så otroligt charmiga!!

    Så nu till frågan är det värt att köpa de, läste att de vill ha PH 6-7,5 vårat ligger mellan 7,5-8 närmare 7,5 än 8.

    Vill ju inte att de ska gå och lägga sig på rygg så vad tror ni ska man chansa eller bör man låta bli!?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är säkert OK - det viktigaste är att pH inte är instabilt (vilket det är om KH är väldigt lågt)
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Maraschino
      • September 2008
      • 178

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Det är säkert OK - det viktigaste är att pH inte är instabilt (vilket det är om KH är väldigt lågt)
      Vårt kar har varit stabilt hela tiden, ligger på samma värden.
      Vi hade två silverhajmalar som tyvärr dog för oss på samma dag! Ska fundera till imorron iaf och se de skulle definitivt fylla tomrummet efter hajarna..

      Kommentar

      • Maraschino
        • September 2008
        • 178

        #4
        Blev inga Pictusmalar, när vi kom för att hämta de hade de konstaterat Vitaprick i det karet och hade börjat medicinera.

        Nu funderar jag på att avboka de tre vi skulle ha och ev köpa någon annanstans ifrån, vill inte lägga 400:- på fiskar som jag vet ev blir sjuka igen...

        Kommentar

        Arbetssätt...