avbiten stjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sopfia
    • August 2008
    • 1

    avbiten stjärt

    Jag har fått tagit över en guppy av min kompis, och nu såg jag att "bakre" stjärten,fenan, har blivit bortbiten,förmodligen.låter konstigt att den fastnat i något och slitit bort den.? har bla en kampfisk av någon okänd sort och 2 rätt så stora scalarer i akvariumet också, är det möjligt att någon av dom gett sig på guppyn? den är döende nu....='(
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Scalarerna är med största sannolikhet de som tagit sig en smakbit. Konstigt bara att de inte klapp hela Guppyn.

    Scalarer och Guppy är inte så bra att ha ihop som du kanske märkt.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • mandan
      Banned
      • April 2008
      • 210

      #3
      Har också guppy, med mina bl. guldfiskar. Stjärtarna på mina guppisar är inte heller i finaste skick... I mitt akvarie är det min ganska stora guldfisk som har vatt på dem.

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av mandan
        Har också guppy, med mina bl. guldfiskar. Stjärtarna på mina guppisar är inte heller i finaste skick... I mitt akvarie är det min ganska stora guldfisk som har vatt på dem.
        Dröjer nog inte länge förrän Guppyna börjar försvinna då

        Vill du behålla dina Guppy bör du nog flytta dem innan Slöjstjärten växer sig större.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Linapina
          • July 2008
          • 595

          #5
          Jag håller med Nina. Har slöjstjärtar här hemma som har tagit en hel groda i munnen, alltså hela var i munnen och den var stängd. Så en Guppy är nog inga problem att få i sig. Numer bor grodorna i ett eget kar med just Guppys. Några yngel kommer stryka med åt grodorna men då håller jag även beståndet nere på en rimlig nivå och de svaga sållas ut.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Är det en kampfiskhanne du har så skulle jag mer tro att det är den som är boven.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...