Drömmar om akvarium (när du sover)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Temeraire
    • January 2008
    • 385

    Drömmar om akvarium (när du sover)

    Vad har ni haft för drömmar som handlat om akvarium, när ni sovit?

    I natt drömde jag att jag skulle in till Granngården för att köpa fågelmat. Upptäckte att de byggt om och upptäckte även att de hade en gigantisk akvariefiskavdelning. Jag och några andra gick dit. Man kunde typ öppna någon slags dörr och simma inne bland fiskarna, vilket många gjorde. När vi öppnade en dörr lyckades en underlig mal rymma. Den ''simmade'' runt i luften, som om den var i vatten, vilket den inte var nu. Men ni vet väll hur drömmar är? vi såg det som helt normalt att malen ''flög'' runt oss. Den hade vassa tänder och bet mig ordentligt i handen, försökte försvara mig, den skulle bita mig igen. Tog en sopkvast och slog till den flera gånger för att typ döda den. Den blev KO och hamnade på marken. Jag grävde en grop och lade ner den där och täckte sedan över den. Började se mig omkring för att se om butikspersonalen sett något, och frågade en kompis som var med: ''Tror du de har kameror här?''
    End of dream..
    " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "
  • malu
    • February 2008
    • 127

    #2
    HAHAHAHA!!

    Nepp, inga drömmar om akvarium.
    -90 L med massa guppy, 1 pleco och två siamesiska algätare

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Drömde än gång att alla mina fiskar låg och guppade på ytan när jag vaknade.

      Vaknade genast till på riktigt och flög upp i panik och tittade, men fikarna levde ju.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • ToveTott
        • July 2007
        • 558

        #4
        Temeraire: Vilken märklig dröm

        Jag har drömt om mitt akvarie men då har det mest varit drömmar om att någonting ska gå fel så att fiskarna är döda på morgonen. Har också drömt om hur jag ska inreda akvariet
        Biolog men inte allvetande

        102L
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

        Kommentar

        • Wunder
          • September 2007
          • 315

          #5
          När jag flyttade var jag av platsbrist tvungen att placera 2 st 54 L akvarium på fönsterbänken. Det är en sådan marmorskiva som hålls uppe av två jätteklena stålfästen. Jag har visserligen stagat upp den med 3 hjälpstöd, men i början hade jag ändå mardrömmar att fästena gav med sej så akvarier och allt kraschade i golvet.
          Glassplitter, vatten och sprattlande fiskar överallt i mitt lilla korridorsrum fyllde mina mardrömmar.

          Kommentar

          • monimo
            • August 2007
            • 88

            #6
            Jag drömmer ganska ofta att mina fiskar hoppar ur akvariet och jag blir då panikslagen och vaknar upp. Detta har jag drömt många ggr (flera år innan) innan jag ens skaffat akvariet. Ofta är det en fisk som hoppar ur och sprattlar på golvet, och jag får inte tag på den.

            Kommentar

            • Mobster
              • June 2008
              • 506

              #7
              Jag har drömt om att mina grodor hade ägg på ryggen...flugit upp och tittat och haft fel, tills igår

              tjejen drömde att vi hade alla fiskar i badkaret och duschade med dem...sen drog vi ur proppen så alla fiskar åkte ner i avloppet men simmade upp igen i luften (lite som Temeraires mal)

              Kommentar

              • Albinfiskare
                • November 2007
                • 1399

                #8
                har drömt om att jag gått in i en akvarie affär och de haft allt som jag velat ha i fiskväg och att jag köpt några exklusiva arter för ett pangpris men sedan när jag vaknar så finns inte de firrarna i karet såklart

                har också drömt om att mitt 240L spricker och jag förtvlivlat i slow-motion försöker rädda det

                Kommentar

                • linda.n
                  • March 2008
                  • 459

                  #9
                  Måste få dela med mig av min akvariedröm jag hade i natt.

                  Jag bodde i en etta och hade hela ena väggen från golv till tak och ca 2-3 meter djup och 5 meter bred tank med alla möjliga sorters fiskar i.

                  Lite som Aquaria på djurgården i Stockholm om ni vet hur det är där.

                  Jäkligt häftigt och tråkigt att vakna

                  jag minns att jag tänkte : shit, tänk om det här kalaset börjar läcka. Och vips blev det nästan en mardröm

                  Härligt var det iaf att sitta och titta på!

                  Hoppas på nya akvariedrömmar i natt!

                  Sov Gott!
                  Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

                  Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

                  Kommentar

                  • AnnaErika
                    • December 2008
                    • 56

                    #10
                    Jag drömmer ganska ofta om akvarier och fiskar. Oftast drömmer jag att mina fiskar dör utan anledning, men ibland drömmer jag att jag upptäcker akvarium som jag inte visste att jag hade. De står vattenfyllda och igång i nåt rum som jag glömt bort, och då blir jag glad för då kan jag köpa nya roliga fiskar!
                    250 liter sällskap
                    20 liter räkor
                    70 liter bågfenciklider

                    Kommentar

                    • Whistler84
                      • November 2007
                      • 850

                      #11
                      Tråden finns redan.


                      Ursprungligen postat av Whistler84
                      För ett litet tag sedan hade jag återkommande drömmar om att mina ancistrus lämnade karet och flög runt i köket som små fåglar. De fortsatte dock putsa mina köksluckor på insidan, för där växte fina alger.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...