Ljusramp :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Qeril
    • September 2008
    • 6

    Ljusramp :)

    Hej

    Ganska dum fråga igentligen , men hur ska en ljusramp sitta på ett akvarium , lång bak ? i mitten ? eller lång fram ? eller är det en smaksak ?
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    lite av en smaksak.

    normal sett så struntar både fiskar och växter i det.

    dock så kan det vara en fördel om ljset träffar fiskarna mer framifrån än bakifrån, man ser färger och tekningar bättre då.

    själv har jag på 2 kar i bakkanten, 1 kar i framkant, 1 kar i mitten.
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Qeril
      • September 2008
      • 6

      #3
      ok får väl testa mig fram vad jag tycker är snyggast o mest bekvämast tack för svar )

      Kommentar

      • Bluesman
        • August 2008
        • 177

        #4
        Har man växter och lite låg belysning (som många har), så brukar ju växterna dra sig mot ljuset. Och då är det ju snyggare om växterna drar sig mot framrutan....eller i alla fall mot mitten....men ser ju konstigt ut om de drar sig bakåt.

        / Göran

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          Ursprungligen postat av Bluesman
          Har man växter och lite låg belysning (som många har), så brukar ju växterna dra sig mot ljuset. Och då är det ju snyggare om växterna drar sig mot framrutan....eller i alla fall mot mitten....men ser ju konstigt ut om de drar sig bakåt.

          / Göran

          beror ju helt på hur man vill att karet skall se ut....eller hur ?
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          Arbetssätt...