sera turbo-clear?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • streezz88
    • July 2007
    • 529

    sera turbo-clear?

    Sitter och läser denna bruksanvisning om hur den ska användas.
    Står på två olika ställen två olika saker.
    PÅ ena stället står det att den

    "Omskakas före användning, Dosera en gång i veckan, 5 ml per 200 liter akvarievatten direkt i filtret. Genomlufta väl under MINST 24 timmar"

    Då är min fråga vad menas med detta? Ska jag ha detta på filtret, samt låta det ligga i 24 timmar innan jag ska använda den? Eller vad?

    Sen på ett annat ställe står det.
    "Omskakas före användning, dosera i vattnet 5ml per 200 liter vatten"

    Vilket är de rätta svaret?
  • jesper_b
    • June 2006
    • 1201

    #2
    Ursprungligen postat av streezz88
    Sitter och läser denna bruksanvisning om hur den ska användas.
    Står på två olika ställen två olika saker.
    PÅ ena stället står det att den

    "Omskakas före användning, Dosera en gång i veckan, 5 ml per 200 liter akvarievatten direkt i filtret. Genomlufta väl under MINST 24 timmar"

    Då är min fråga vad menas med detta? Ska jag ha detta på filtret, samt låta det ligga i 24 timmar innan jag ska använda den? Eller vad?

    Sen på ett annat ställe står det.
    "Omskakas före användning, dosera i vattnet 5ml per 200 liter vatten"

    Vilket är de rätta svaret?
    Genomlufta betyder att du ska ha bra lufttillförsel i akvariet. På min tubro-clear står det att det ska hällas i nära ett filter.

    Det är ju samma dosering på samma på bägge alternativen, men jag har för mig att det ena alternativet med genomluftning är för nystart eller om det var för efter sjukdom....

    Men jag brukar bara hälla i det direkt i vattnet funkar alltid bra det med.

    Tänkt på att inte byta vatten och direkt ha i Turbo-clear, kloret i vattnet tar då död på turbo-clears bakterier.
    Senast redigerad av jesper_b; 15 September 2008, 14:24.
    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
    Mina Malar:
    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

    Kommentar

    • streezz88
      • July 2007
      • 529

      #3
      Ursprungligen postat av smegga
      Genomlufta betyder att du ska ha bra lufttillförsel i akvariet. På min tubro-clear står det att det ska hällas i nära ett filter.

      Det är ju samma dosering på samma på bägge alternativen, men jag har för mig att det ena alternativet med genomluftning är för nystart eller om det var för efter sjukdom....

      Men jag brukar bara hälla i det direkt i vattnet funkar alltid bra det med.

      Tänkt på att inte byta vatten och direkt ha i Turbo-clear, kloret i vattnet tar då död på turbo-clears bakterier.
      Okay, ska testa att ha i detta, och se om det gör sig någon skillnad. Hoppas på det iaf tack för svaret!

      Kommentar

      Arbetssätt...