Simblåsan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Simblåsan

    Först fakta :http://sv.wikipedia.org/wiki/Simbl%C3%A5sa

    Min undran, När fyller fiskarna/ynglen sin simblåsa ?

    exempel , Guppy
  • Guest

    #2
    Oj
    Är det ingen som vet hur det funkar...

    När fyller Ynglen sin simblåsa ?
    Är det olika beroende på fisk ex Levandefödare och tetror.

    Eller ingen vill svara för att den hamna i fel kategori : )

    Kommentar

    • haggan
      • October 2004
      • 246

      #3
      Hm, ja guldfiskyngel hänger på glasrutan tills de förbrukat gulsäcken. Sen går de upp till ytan och fyller simblåsan, sen blir de frisimmande, så har jag hört.
      Med andra sorter vet jag inte...
      Fortfarande en dum nybörjare
      http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

      Kommentar

      • Mobster
        • June 2008
        • 506

        #4
        Jag pratade med en som kan det mesta om mycket när det gäller mindre fiskar och han sa att t.e.x guppy/endlers tog upp gasen från vattnet då vanligtvis det innehåller tillräckligt med syre för att den ska kunna fylla blåsan med det, och det stöds ju av att jag iaf sett mina yngel (igår senast satt jag och kollade på födseln av yngel här) går rakt ner på botten och står ett tag och efter en stund börjar de kolla runt lite, aldrig rakt upp till ytan eller något sånt utan mest vara nyfiken i allmänhet.

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Ursprungligen postat av Mobster
          Jag pratade med en som kan det mesta om mycket när det gäller mindre fiskar och han sa att t.e.x guppy/endlers tog upp gasen från vattnet då vanligtvis det innehåller tillräckligt med syre för att den ska kunna fylla blåsan med det, och det stöds ju av att jag iaf sett mina yngel (igår senast satt jag och kollade på födseln av yngel här) går rakt ner på botten och står ett tag och efter en stund börjar de kolla runt lite, aldrig rakt upp till ytan eller något sånt utan mest vara nyfiken i allmänhet.
          Wow nice, då har vi ganska bra koll nu

          Kommentar

          Arbetssätt...