Köpa från aquaristic.net...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zagu
    • October 2002
    • 35

    Köpa från aquaristic.net...

    Funderar på att köpa ett ytterfilter(eheim 2217) från aquaristic.net.

    Är filtermaterial billigare där än hemma? och i så fall vad är bra att ha i ett sydamerika akvarium?

    Något annat pump tillbehör(slangar, klämmor, osv.(vad vet jag)) som skulle vara värt att köpa när man ändå är igång?


    Nån som handlat där ifrån och har ett hum om hur dyr frakten blir?

    Mvh Oskar
  • zagu
    • October 2002
    • 35

    #2
    ingen som handlat där?

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Nån som handlat där ifrån och har ett hum om hur dyr frakten blir?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Det bästa är att helt enkelt maila aquaristic net och fråga.

      För vad det är värt: Jag har inte handlat från aquaristic.net, men jag har köpt grejor från tyskland från andra firmor, och frakten gick på runt 200:-

      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • mikro
        • November 2002
        • 260

        #4
        tyvärr aldrig handlat från just den affären. Tysk näthandel jag använt är http://www.aquaristikshop.com som i och för sig är 10 € billigare på 2017 : ) De hade en smula långsam frakt, tror det tog en vecka, men de är billiga och allt funkade bra.

        Efter vad jag kollat på filtermedia så verkar det vara billigare att ta det från näthandlarna i tyskland. Du kan få en liter biobollar för 25:- vilket man knappast hittar i Sverige.

        Jag tror att jag betalade € 10 i frakt för ett paket med ytterfilter, doppvärmare och en massa filtermedia. Rätt många kilon med andra ord, så jag skulle säga att frakten är billig.

        ---
        Mikael

        Varför göra det lätt, när man kan göra det själv?
        ---
        Mikael

        Varför göra det lätt, när man kan göra det själv?

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Jag har vid flertal tillfällen handlat från aquaristic. Jag är väldigt nöjd. Ca 200 kr frakt, framme på 3-5 dagar oftast tidigare om man söker godset på internet. Filtermedia är som allt annat billigare i tyskland.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • masse_86
            • January 2003
            • 301

            #6
            Jag tror aquaristikshop är billigare än aquaristic om man räknar med frakt etc.

            If you want to change the world, look within!!!
            //Masse
            Det mesta går att fixa själv!!!
            //Masse

            Kommentar

            Arbetssätt...