Fiskars livslängd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snowflingsan
    • September 2006
    • 132

    Fiskars livslängd

    Hej!

    Jag undrar om någon vet någon bra sida på nätet/ någon bra bok där man kan få reda på hur länge olika fiskar beräknas leva?
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Leta upp fiskens latinska namn, lämpligen här på zoopet och kolla sedan om den finns med på denna sidan
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Krax
      • December 2005
      • 1329

      #3
      Där står det att guppy kan bli 9 år! Det måste vara extremt ovanligt. Maxåldern är inte så intressant.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Tittar du två längre ned står det 1-2 år för guppy. Det tror jag nog personligen mer på.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Snowflingsan
          • September 2006
          • 132

          #5
          Tack för hjälpen!

          Kommentar

          • matte159
            • March 2007
            • 1147

            #6
            Ursprungligen postat av Krax
            Maxåldern är inte så intressant.

            Jo, jag har också funderat på hur länge man räknar med att vissa arter lever. Jag tycker att det är ganske intressant då jag vill veta hur länge jag förmodligen kommer att ha denna fisken som jag köpt. Det är lite surt om man har köpt en svindyr fisk som sedan, helt utan anledning, dör efter ett år bara för att det var en kortlivad fisk. Jag har dock letat lite efter information om detta, men det är nog inte så många som bryr sig om åldern. Jag hittar inget iaf
            Mvh
            Mathias
            Fotoalbum

            Kommentar

            Arbetssätt...