Akvarium i drag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    Akvarium i drag

    Hejsan!

    Vi har i sovrummet sen någon vecka tillbaka ett hålrum som skulle lämpa sig för ett akvarium. Hålet är dock vid sidan av vårat fönster som vi har öppet nattetid. Kommer fiskarna och växterna tycka illa om detta? Planen är ett sexkantigt/åttakantigt lowtechakvarium med platys, äpplesnäckor, bacopa och musselblommor.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är ingen större fara för draget så länge du inte skaffar gurami. Se till att du har en doppvärmare som funkar tillfredsställande bara.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • _Lena_
      • June 2006
      • 1273

      #3
      Jag tyckte inte heller det borde vara någon fara så länge man hade doppvärmare, så kallt blir de dessutom inte i rummet, då skulle vi ju frysa. Min man tyckte dock det var en dålig ide, men nu har jag någon på min sida

      Nu ska det bara hittas akvarium och akvariebänk, de mångkantiga akvariumen är ofta små eller har tråkig formfaktor

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Men väldigt smidiga om man är intresserad att ha ett kar med hyffsat många lite på en liten plats. Har ett 50-liters 6-kantigt med räkor och Galaxy i som finkar kanon!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • _Lena_
          • June 2006
          • 1273

          #5
          Jag skulle vilja ha ett akvarium på ca 100liter och då börjar de bli så låga i förhållande till bredd.

          Hålet vi har att ställa akvariumet i är 55*47cm. Så ett akvarium med diameter på 45cm borde få plats och om det är 45cm högt blir det ca 70liter.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Kanske något av dessa måt skulle passa: http://www.pwss.se/home.php?cat=675 ?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • _Lena_
              • June 2006
              • 1273

              #7
              Jo det blir nog det i mitten, här ska planeras...

              Kommentar

              Arbetssätt...