Nu hatar fiskarna mej!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Laertes
    • January 2003
    • 122

    Nu hatar fiskarna mej!

    Hej alla
    Kan nån förklara varför mina guldbarber plötsligt är skiträdda för mej? Varje gång jag går förbi akvariet så kastar de sej in bland växterna och ibland kraschar de ner i gruset. Inga av de andra fiskarna är rädda.
    Jag har själv två teorier: Att de trodde att jag var en val eller nåt när jag gick förbi med en massa bäddmadrasser och sängkläder på väg till balkongen... och nu är de fortfarande helt uppstirrade av detta. Eller att ljuset har ändrats i akvariet iom att vårsolen börjat lysa in på ena gaveln. Hur det skulle hänga ihop vet jag dock inte riktigt...
    Nån som har nån teori?

    Hälsn
    Åsa
    Hälsn
    Åsa
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Har märkt att mina rödzebror gör likadant när solen skiner in, Kan va att det blir stora skuggor?

    Oscar Cederqvist
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=67529
    -----------------
    310l Malawi
    110l Sällskaps
    42l Guppy+Neontera
    13l Kampfisk
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Laertes
      • January 2003
      • 122

      #3
      Hmmm, intressant... De kanske tror att det är nåt enormt rovdjur som passerar...

      Hälsn
      Åsa
      Hälsn
      Åsa

      Kommentar

      • wierdalien
        • February 2003
        • 936

        #4
        Dom lär ju knappast tro att du är en val för dom vet inte vad en val är. Valarna lever som bekant i havet och dina barber är sötvattensfiskar...


        Akvarievännerna I Borås
        http://www.bostream.nu/blue/aib
        -----------------------

        Kommentar

        • Ulf P
          • March 2002
          • 1615

          #5
          Ja, jag håller definitivt på ljuset och skuggorna. Mina fiskar reagerar likadant när den stora mörka skuggan (= jag) hastigt och olustigt kommer ivägen för ljuset. Speciellt tydligt är det om akvariets belysning är släckt och det lyser från någon annan lampa eller från fönstret.

          /Hasse
          //Uffe

          Kommentar

          • Laertes
            • January 2003
            • 122

            #6
            Nej, jag fattar att inte valar äter guldbarber, framför allt för att det inte finns några vilda guldbarber... däremot finns det valar i sötvatten. Tack ändå för svaret.
            Hasse och Oscar, jag tror också på skuggan. Jag har testat lite, och tror det stämmer. Undrar om de vänjer sej.

            Hälsn
            Åsa
            Hälsn
            Åsa

            Kommentar

            Arbetssätt...