Yngel följde med växterna??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elli
    • January 2002
    • 67

    Yngel följde med växterna??

    Halloj

    Jag beställde växter från ett företag på internet, och de kom i ett paket i går. När jag hade planterat växterna fick jag se 2-3 yngel, ca 0,5 cm långa, simma omkring i mitt akvarie. Kan det vara möjligt att de följt med växterna och överlevt färden på posten?? Det var knappt något vatten alls med växterna så jag förstår ingenting... Tror inte det kan vara mina fiskar som fått yngel, visserligen är de ungfödare men jag tror inte de är könsmogna än..

    Någon som varit med om något liknande???

  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej elli,
    Skulle tro att det är yngel från ditt eget akvarium, men du får väl se vad det blir av dem när de växer till sig. Hör av dig och berätta.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Olle A
      • January 2002
      • 1661

      #3
      Vet du om det fanns fiskar (och i så fall vilka) i akvariet som växterna kom från? Jag har ibland sålt växter på auktioner och sedan fått höra om mystiska yngel i akvariet där de planterades. Dessa yngel har sedan vuxit upp till killis, för killiägg (även växtlekares) kan överleva en kortare tid utan vatten om det bara är fuktigt.

      Olle

      Kommentar

      • Bobby
        • March 2002
        • 351

        #4
        Samma sak hände när jag fick lite växter som varit planterade i ett utställningskar på en mässa. I karet gick en massa röd regnbågsfisk, och de tog tillfället i akt och lekte som bara den i akvariet under utställningstiden. Jag planterade växterna i mitt akvarium och 2 dagar senare såg jag ca 20 st små yngel i burken. Jag gav dem lite nykläckt artemia och detta resulterade i ca 10st välskapta regnbågsfiskar. Så visst är det möjligt.

        225L Hörnakvarium MP med Malawisar

        Kommentar

        Arbetssätt...