Hjälp!!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amanda321
    • February 2007
    • 587

    Hjälp!!?

    Hej! nu har jag köpt mig ett yngelkar på 30 liter. Mitt förra ska jag inte ha kvar och jag hade tänkt ha det nya där jag har det gamla.? men nu är det så att medans det har vatten i sig och så och man tar i växer (växer ej köpta än m.m) så vet jag ej var jag kan ha det gamla så att ynglena kan ha luft och så. jag kan juh ej släppa i dom i det nya för det står på golvet nu och jag behöver svar snabbt!
    Senast redigerad av Amanda321; 29 September 2007, 15:38.
    30 L - 60 L - 150 L
    //Amanda
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Vet inte hur stort gamla är och hur mycket fisk. Att ha fisken i en hink med luftpump bara och lite grus, som du inte gör rent, från gamla går om inte stora och många fiskar.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Amanda321
      • February 2007
      • 587

      #3
      det gamla akvariet är ca 10 liter och jag tänkte att dom kunde fortsätta att va i det tils nästa är klart!?
      det är ca ..? ja ganska mycket fisk och 6 amano räkor. dom är ca 1 år men dom har tydligen slutat att växa...? så det går ej att flytta dom till stora akvariet.. ???? det kanske kan stå på golvet vid en kontakt så länge??
      30 L - 60 L - 150 L
      //Amanda

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Det lilla gamla kan stå vid kontakten medans du gör iordning det nya. Kolla så att det inte ligger något hårt under på golvet, helst frigolit under. Ta grus från gamla och lite vatten oxå till nya. Sen kan du flytta dom till nya skadar inte att koppa in eftersom mest nytt vatten. Frigolit under det är bra oxå. Har själv haft dom här löjorna ca 20st runt 3cm en vecka i 10-L hink.
        Bifogade filer
        Senast redigerad av eriahl; 29 September 2007, 17:04.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Amanda321
          • February 2007
          • 587

          #5
          Ok tack för tipset! jo men det är mycket alger i det gamla kan inte det komma över till det nya då?
          Nu står det vid kontakten och det nya har pump och dopparvärme i sig. Ska sätta i sand i morgon (söndag) sen ska allt börja ^^
          30 L - 60 L - 150 L
          //Amanda

          Kommentar

          • Amanda321
            • February 2007
            • 587

            #6
            vet inte vrf denna flyttades??? den handlar juh om placering av akvarium?
            30 L - 60 L - 150 L
            //Amanda

            Kommentar

            Arbetssätt...