Vilka har fått yngel?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    Vilka har fått yngel?

    Såg för en stund sen att det simmade två yngel i mitt 310 liters De är gråa och ca 1 cm långa. Jag blev riktigt glad, men även orolig för dem. De kan ju inte äta av den maten som jag ger de vuxna. Vad ska jag ge dem?

    De vuxna fiskarna i det akvariet är mosaikguramis, fembandsbarber, dvärgbotior och siamensis. Vilka av dessa kan ha fått yngel tror ni? Och hur gamla kan de vara när de är 1 cm långa? Fram till ca en månad sen bodde även ett stim kilfläcksrasboror i akvariet, men de har flyttat hem till en kompis. Kan det vara deras ungar ändå?
    Senast redigerad av batski; 23 September 2007, 23:16.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Ju mer jag tänker på det desto mer jag tror att det är rasborornas yngel. Siamensis och dvärgbotior brukar inte få yngel i akvarium och något skumbo har jag inte sett. Fast det hade varit grymt kul om det hade varit barberna.

    Men nu till det viktiga. Jag vill gärna ha tips på vad jag ska ge dem för mat. Nykläckt artemia matar jag med några dagar i veckan. Men ska jag köpa sån där flytande mat?
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Frågor om vilken fisk det kan röra sig om hör hemma i Mix Fisk-kategorin.
      Frågor om vilket foder som är lämpligt för en viss art hör hemma i - "Foder" eller i kategorin för arten i fråga
      TRåden låses
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...