Possitivt överaskad av Hisingens Zoomarknad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    Possitivt överaskad av Hisingens Zoomarknad

    Jag vill bara flika in att jag blev mycket possitivt överaskad av Hisingens Zoomarknad på Backplan i GBG.
    Jag är i GBG ett par gånnger om året och försöker alltid besöka ett gäng akvariebutiker.
    Sist så blev det inga akvariebutiks besök mer än att jag kilade in en snabbis på Hisingens Zoomarknad på Backaplan (Backa 2 tror jag bestämt).
    Butiken ser ju inte mycket ut för värden utifrån, men oj vad förvånad jag blev på deras växtutbud.
    Växtnörd som man är så la jag inte ens märke till hur det var på fiskfronten, men som sagt ett bra utbud på växter och inte minst, snyggt och prydligt uppradade MED INFORMATION och NAMN om alla växter.
    Jag påstår inte att dom har bäst utbud i GBG men helt klart värt att smita in om man ändå är i krokarna.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Har nog tvärtom upplevelser.
    Förra gången jag var där så var jag påväg att ge expediten en utskällning för att fiskarna var dåligt skötta. Bet mig i tungan, och tänkte att ajg skulle vara en god medborgare.

    har varit där 5-7 ggr, när jag inte haft något vettigare för mig. De dåligt skötta akvarierna har visat sig varje gång.

    ironiskt är att jag fick ett presentkort på en zoo-affär när jag slutade mitt förra jobb.750. givetsvis var det köpt på detta stället.

    kan iofs hålla med om växterna. De har en del... men i övrigt tycker jag att det är otäckt på detta stället (vad det gäller akvaristiken)

    Kommer ta mitt presentkort. Köpa en pump. Låta det gå en dag, lämna tillbaka pumpen, få pengar för den, och aldrig gå dit igen. samt eventuellt hälla ut en låda fiskmat på deras bänk. bara för att jag kan. (sedan blir det till att springa )
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Gillade inte heller Hisingens Zoomarknad när jag bodde i sta'n. Dåligt urval av fiskar, och dåligt skötta akvarier. Enda som är värt att köpa därifrån var lysrör, tyckte jag.
      Gillade Vasa-Zoo. Söta expediter, också.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Stew
        • July 2004
        • 1736

        #4
        Var där igen. Bara för att jag ville kolla om jag varit totalblind eller något :P

        Växterna såg ok ut i växtkaren. Men var extrem angripna av alger i "fiskkaren". Fiskarna såg inte friska ut.
        Vidare så ville jag ha en doppvärmare för det presentkort jag hade. Var tvungen att prata med en expedit. Suck. en doppvärmare. Är inte det standardsaker? Hon visste inget om det... Hon visste vad en doppvärmare var. Men inte skillnaden mellan två olika sorter. Dvs effekt, storlek. Gick därifrån tomhänt.

        Blir nog lysrör för pengarna, som Jens säger. Kan väl inte bli fel?
        Senast redigerad av Stew; 04 April 2007, 07:10.
        540l Malawi
        180l Växt / sällskapskar
        90l odlingskar
        50l odlingskar / karantänskar

        Kommentar

        • kitkat
          • March 2007
          • 58

          #5
          Hallå? Det är ju världens snällaste människor som jobbar där ju? Har köpt dom flesta av mina fiskar/djur där och alla mår prima. Dom unga killarna som jobbar där är jätteduktiga på fisk, dom föder bla upp fiskar själva. Och deras mamma är världens snällaste och trevligaste kvinna, får alltid rabatt av henne (men så har hon känt mig sen jag va liten också).

          Det finns därimot ngr som jobbar extra där ibland som inte kan så mkt. Kanske ni pratat med dom?

          Dom gör nog så gott dom kan ska ni se!

          Kommentar

          • vance
            • December 2004
            • 872

            #6
            Jo, det gör väl de flesta, men det bästa måste ju ändå hålla en viss nivå...
            Har dock ingen erfarenhet av stället själv
            Bara döda fiskar simmar med strömmen

            Kommentar

            • heeke
              • April 2003
              • 5033

              #7
              hehe, jag blev visst inte så lite förblindad av växtkaren nere vid golvet.
              Jag får skylla på att jag var inne bara 5 min och som sagt bara tittade på växtkaren.
              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Obervera att det är helt OK att komma med synpunkter på en zooaffär - dock så får den som kritiserar inte vara anonym.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • heeke
                  • April 2003
                  • 5033

                  #9
                  Hm, bara kitkat som inte är goldis av de som skrivit i tråden (och således den enda som kan vara anonym).

                  Menar du att även possitiv kritik måste vara undertecknad?

                  Elle menade du att man ska "skriva under" i inlägget och inte bara genom medlemsuppgifterna?
                  heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Självklart avses negativ kritik. Om man anger vem man är i själva tråden eller i profilen är egalt.
                    PS. Jag tog bort ett anonymt kritik-inlägg i denna tråd - det är pga detta som jag skrev enligt ovan
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Stew
                      • July 2004
                      • 1736

                      #11
                      Ursprungligen postat av kitkat
                      Hallå? Det är ju världens snällaste människor som jobbar där ju? Har köpt dom flesta av mina fiskar/djur där och alla mår prima. Dom unga killarna som jobbar där är jätteduktiga på fisk, dom föder bla upp fiskar själva. Och deras mamma är världens snällaste och trevligaste kvinna, får alltid rabatt av henne (men så har hon känt mig sen jag va liten också).

                      Det finns därimot ngr som jobbar extra där ibland som inte kan så mkt. Kanske ni pratat med dom?

                      Dom gör nog så gott dom kan ska ni se!
                      Säger inte att de inte är snälla och gulliga. Bara att deras akvarieavdelning inte är bra skött. Samt att de personer jag pratat med inte har koll på de mest grundläggande sakerna. Som tex att man ska ta bort krukan från växterna man köper när de kommer hem. (mineralluddet). Eller hur olika doppvärmare fungerar.
                      Att man föder upp fisk betyder inte heller att man är duktig på fisk...
                      Jag är allt annat än en expert själv. Men när jag kommer dit med mina grundläggande frågor och får tveksamma svar så...

                      Det är ingen akvarieaffär, utan ett zoo. De verkar huvudsakligen syssla med hår-djur och inte akvarium...

                      Har som sagt varit där gasnka många gånger, under många år, när jag varit på Backa och haft lite tid över. Har alltid blivit upprörd över hur deras akvariedel ser ut. Personligen kommer jag inte sätta min fot där igen. Inte ens om jag får ett nytt presentkort som gäller för den affären.
                      540l Malawi
                      180l Växt / sällskapskar
                      90l odlingskar
                      50l odlingskar / karantänskar

                      Kommentar

                      • heeke
                        • April 2003
                        • 5033

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Självklart avses negativ kritik. Om man anger vem man är i själva tråden eller i profilen är egalt.
                        PS. Jag tog bort ett anonymt kritik-inlägg i denna tråd - det är pga detta som jag skrev enligt ovan
                        Ah, missade att ett var borta.
                        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                        Kommentar

                        Arbetssätt...