Fiskar per post?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Hej,
    Självklart kan man skicka fisk mellan varandra det har man ju alltid gjort. Däremot finns det vissa regler för transport av levande djur som varierar mellan olika fraktbolag. Gäller det olika länder finns ju också speciella restriktioner från myndigheternas sida.
    Men min undran gällde var kan man teckna sig för en prenumeration på fiskar. Har de som pysslar med detta en hemsida så man kan kolla hur det går till. Jag är nyfiken.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • blaps
      • February 2002
      • 153

      #17
      På samma tema:

      Är det någon som testat att beställa härifrån: http://www.mrfish.co.uk/acatalog/index.html

      En sajt där man kan köpa fisk och växter per postorder från England.

      Är lite sugen på Synodontis granulosus för 25 pund. En extremt snygg mal från Tanganyika som då jag letat på nätet oftast gått för ett par tre tusen.

      Fridens liljor,
      Klas

      Fridens liljor,
      <b><font color=red>Klas</b></font id=red>

      Kommentar

      • Lycka500
        • July 2009
        • 30

        #18
        gäller dessa svar fortfarande vad vitt vi vet? Tänkte att såhär 16 år senare kanske något förändrats?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          Reglerna har nog inte förändrats så mycket - snarare är det nog som så att de blivit striktare. Killis kan man dock förstås skicka men då är det ju äggen som skickas.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...