Växer fenor ut igen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bobby_84
    • November 2005
    • 13

Växer fenor ut igen?

Har haft en kräfta i mitt akvarium ett tag nu och nu har den blivit så stor att den lyckades få tag på en av mina scalarer. Efter att han fick tag på den så försvann en bit av fenan. Undrar om den lider av det typ som ett sår. Han ser inte ut att ha ont av det och simmar lika fint som dom andra! Undrar oxå om dom växer ut igen!

Ha d bra alla!

Mvh bobby_84
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

Bör den göra när bara en liten bit försvunnit
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• Amaro
      • January 2007
      • 1709

ehmm..så du menar att de inte växer ut ifall mer än en liten bit försvunnit eller?? är det verkligen så :S för då ´betyder det alltså att min kampfisk aldrig kommer bli som han var förr, eller?
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

Kommentar

• Vic
        • November 2006
        • 1533

jag har en svärdbärare som tappat hela ena fenan, nu är nästan hela fenan tillbaka. det var kanske en månad sen
        Mvh Viktor

Apistogramma för hela slanten!

Kommentar

• *Ulrica*
          • June 2006
          • 682

Jag har fått svaret att de växer ut igen och det stämmer också med min erfarenhet. När jag köpte mina Kardinalfiskar var alla hanarnas fenor trasiga, nu är de alldeles som nya igen!

Kommentar

• Thomas&Anna
            • January 2006
            • 1030

Du behöver inte orora dig för kampfisken. Mina två kampfisk hanar som bor i samma kar med en skiljevägg emellan. Dessa två råkade av misstag hamna ihop och fenorna var söndertrasade på dom. Men efter ca 2månader var fenorna lika fina som förut.
            Anna!!
            Thomas & Anna

www.annaothomas.com

Kommentar

• eriahl
              • April 2004
              • 5681

Hade hårda fenstrålarna på analfenan, förmodar analfena den nafsat i, varit borta ända in till buken kan det vara svårt att den växer ut helt och hållet igen. Får en scalare "snedvuxen" ryggfena kan man tex klippa av den alldeles där det sneda börjar så brukar den växa ut rak igen
              Senast redigerad av eriahl; 31 January 2007, 20:36.

Kommentar

• MrHankey
                • October 2006
                • 65

Finns det något man kan göra för att underlätta/påskynda läkningen? Mer än att sköta vattenbyten & bibehålla en bra vattenkvalitet då förstås.

Kommentar

• eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

Räcker väl bra om litet nafs som jag förstått. Men man kan ju hålla lite extra koll på den

Kommentar

• bobby_84
                    • November 2005
                    • 13

Då antar jag att den växer ut igen då!

Tack för era svar!

Mvh bobby_84

Kommentar

Arbetssätt...