ang sniglar,??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karro72
    • September 2006
    • 137

    ang sniglar,??

    såg att där var 2 små sniglar i akvariet, små svarta satt på min ena växt är det några problem man ska gör något åt. tanken på att ha sniglar i akvariet tilltalar mig inte.!! tycker inte om sniglar...!!!
    Karro 72
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #2
    Plocka bort dem då!

    Men det är svårt att ha helt snäckfritt, de följer ju med växter du köper och så. De utgör inget problem, de håller rent! Antingen får du gilla läget eller jobba hårt och plocka, plocka, plocka....

    Kommentar

    • karro72
      • September 2006
      • 137

      #3
      Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
      Plocka bort dem då!

      Men det är svårt att ha helt snäckfritt, de följer ju med växter du köper och så. De utgör inget problem, de håller rent! Antingen får du gilla läget eller jobba hårt och plocka, plocka, plocka....
      då får de bli plocka bort dom.. för jag tycker verkligen inte om sniglar.. tycker dom e äckliga. har varit noga med att kolla över växterna och skölja och ansa dom innan jag har planterat dom. då har där inte syntes några sniglar. eller köpa en fisk som äter sniglar...
      Karro 72

      Kommentar

      • *Ulrica*
        • June 2006
        • 682

        #4
        Det är väldigt svårt att se snäckäggen som sitter fast med ett slags slem på växterna.

        Jag tycker de är rätt söta, hade värsta odlingen igång ett tag i min 50-liters (tänkte ha kulfiskar), men nu har jag tagit bort dem.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Eller köp några botior, då de äter upp innehållet i snäckorna. Praktbotian bli lite väl stor men kanske några sådana här: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=844
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • karro72
            • September 2006
            • 137

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Eller köp några botior, då de äter upp innehållet i snäckorna. Praktbotian bli lite väl stor men kanske några sådana här: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=844
            oki ska iväg och kolla in dessa fiskar imorgon. fick tips om dom från en gammal zoo affärs innehavare, har hittat var dom säljer dom oxå. dom hade dom inne i akvarjetjänst i malmö. ringde in och kollade med dom innan. så ska kolla in dom imorgon.=*).. tack för all hjälp.. alla dom hade ett gäng siameser inne oxå. tanke på att fått problem med toffs alger på mina växter.// mvh - karro ---------Gott Nytt År Alla!!!!!!!
            Karro 72

            Kommentar

            Arbetssätt...