vem säljer ciklider ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hazzan
    • August 2006
    • 19

    vem säljer ciklider ?

    vart är det bäst att köpa? odlare eller affär ? är faktiskt rätt intresserad av malawi men vet ej vart det är bästa att köpa fiskarna.. samt hur man själv skall kunna skilja mellan hona och hane.. så man inte blir helt blåst.. tanx 4 all answear
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    varför skulle dom lura dig angående könen menar du??

    kolla i artbeskrivningarna , där står hur man skiljer könen åt
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • Guest

      #3
      kolla kvalitén på fiskarna.

      det är olika hur bra dom ser ut men en odlare kan va bra mycket bättre än en affär.

      Jag tror inte odlaren blåser dig mer än vad en affär gör om könen.

      Du ska ju först och främst läsa på innan du köper en firre

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Många affärer som säljer sällskapsfisk som får in då och då ciklider kan inte skilja hona och hane åt så det gäller att vara på läst innan vilken ciklid det gäller detta gäller inte alla affärer givetvis men dem flesta men det är i regel dem som säljer dem billigast också tycker jag.Ett exempel hemma där jag bor pallet ciklid hon kunde inte säga vad som var vad men 20 kr för dem skulle hon ha billigt??
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #5
          Ska du välja en affär i Göteborg som är bra på ciklider så är Kent i Nol att föredra tycker jag.

          Celebrating 10 years of .xyz - over a decade of innovation! We are beginning the countdown to our decade-iversary! Over ten chapters, journey through a decade of innovation with .xyz. From its ambitious inception to quickly becoming a leader in the domain industry, each press release will unveil a year of .xyz’s history, challenges, and


          Alla arter är inte lätta att könsbestämma men han är mycket duktig på det. Han anväder tom lupp på vissa arter om man vill ha ett par och om det går att se kön på detta vis. Är fisken ganska ung så kan det vara svårt med vissa arter, men där brukar finnas ciklider i bra storlek för att möjliggöra detta.

          Lycka till!
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          Arbetssätt...