Flytt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jenny_E
    • July 2004
    • 661

    Flytt

    Om lite drygt två veckor flyttar jag från Stockholm ner till Linköping. Akvariet ska med, men min fråga är hur jag lättast flyttar fiskarna? Klarar de en resa på 20-25 mil, vad det nu är, dvs några timmar? Något man kan göra för att underlätta?
  • Madguppy
    • April 2006
    • 177

    #2
    ja det klarar de nog, några av dem kanske inte pallar stressen.

    mina klarade sig i hinkar o baljor i 2 dygn när akvariet sprack. även om tempen sjönk till 18grader på natten. bara en praktbotia som dog. men efter all stress de hade gått igenom så tycker jag att de klarade sig jätte bra.

    vad tänker du ha de i?

    Kommentar

    • CBR
      • January 2005
      • 292

      #3
      Det finns massor med trådar om just flytt, testa och söka så ska du se att du hittar allt du behöver veta.
      The Zone

      Kommentar

      • Jenny_E
        • July 2004
        • 661

        #4
        Ok, ska testa att söka...

        När vi väl är framme kommer ju hela akvariet behöva "startas om", blir det för mycket för fiskarna?

        Hade tänkt påsar men kom på nu att man kanske kan köra på burkar istället *hmm* Får fundera...

        Har som sagt inte mycket fiskar, några guppy (mest hanar), en platy, en ballongmolly, några neontetror, nån mal... Säkert glömt nåt men mycket är det inte. Har som sagt inte varit så stor idé att satsa på det ordentligt innan flytten.

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          kanske skulle fundera på att ge fiskarna nya hem, dom du räknat upp som tetror molly platy guppy är ju fiskar som varken är dyra eller svåra att få tag på.

          då slipper du problemet med flytta dom och kan ta dej tid att sätta upp akvariet istället för att rusa upp det.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          Arbetssätt...