Tidsklemmen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    Tidsklemmen

    Noen her som har kommet i tidsklemmen med akvariene sine?
    Hvordan har dere løst det?
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ursäkta, men min Norska är inte världens bästa, vad betyder tidsklemmen? Menar du att man inte får tid till sina akvarium?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • janne dansk
      • June 2004
      • 1740

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Ursäkta, men min Norska är inte världens bästa, vad betyder tidsklemmen? Menar du att man inte får tid till sina akvarium?
      eftersom norsk o dansk är rät likt , så är det så jag förstår det också
      mvh janne
      Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det är bara att köpa lite dyra L-malar så har man inte råd att inte hinna med akvariet .
        Jag tror att det är en prioriteringsfråga. Tycker man att man inte har tid till något, så kanske man ska ta en time-out och kolla om intresset kommer tillbaka. Jag hade dåligt med tid förr till mina akvarium så jag höll upp i ett par år, men suget blev för stort och nu är intresset på topp som aldrig förr.
        Jag tror även att det gäller att utvecklas, står man på samma fläck och stampar så blir det inte roligt efter ett tag.
        Antingen om man då försöker sig på lite svårare eller ovanliga fiskar, eller kanske Afrikanska ciklider om man nu inte haft det, eller varför inte växtakvarium.
        Hoppas att det löser sig för dig och lycka till!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • desiredillusion
          • February 2006
          • 512

          #5
          Heisann, takk for bra svar, ansjo!
          Interessen min er like mye på topp, vil tilogmed gjerne ha flere akvarier
          I mitt tilfelle har jeg gått arbeidsledig i over et år, og det var da interessen meldte seg, så jeg hadde hele dagen hver dag til å dulle med akvariene mine. Men nå har jeg faktisk fått meg en jobb (og har råd til ting jeg trenger til akvariene *woho*!). På grunn av masse sykemeldinger og reising til jobb, har jeg 10-11-timers dager, mandag til lørdag. Så egentlig er det ikke en så veldig tidsklemme, men i forhold til å ha hele dagen hver dag tilegnet akvariene.... så lurte jeg på hvordan dere andre håndterer kombinasjonen jobb og akvarie Så igjen, takk for bra svar!
          I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

          Kommentar

          • SeanChai
            • May 2005
            • 498

            #6
            har man inte en massa akvarium eller typ hightech så behöver man ju egentligen inte lägga ner altl för mycket tid till akvarium. nu har jag bara ett normalt (?) 6/7-15/16 jobb så har ganska mycket tid över till akvarium. kan tilläggas att jag inte har någon familj (sambo men inga barn eller andra husdjur som behöver omvårdnad).

            // SeanChai
            Min Zon

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Själv jobbar jag skift, jobbar i 3,5 veckor och är sedan ledig 17 dagar. Det passar bra till att kombinera min familj och mina hobbies. Jobbar man tex eftermiddag så har man då förmiddagen till att röja runt i karen.
              Jag kan förstå om det känns jobbigt för dig desiredillusion, om du först haft mycket tid till din hobby, och sedan helt plötsligt knappt inte ha någon tid alls till den.
              Du får försöka komma in i den Norska oljeindustrin så du slipper jobba mer .
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...