Rengörings problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquatan
    • March 2006
    • 107

    Rengörings problem

    Vet ej hur jag ska rengöra min ciklidsand?
    Sanden hänger med häverten.
    Någon som har en bra metod?
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    tryck inte ner häverten i sanden.. ha den en bit över sanden. skiten sugs upp ändå eftersom den är lättare än sanden
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      eller bygg om häverten.

      större diameter ger lägre vattenshastighet vilket drar med mindre sand eller mindre slang till exempel.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #4
        Det finns speciella "rengöringsbägare" som sitter på en slang som funkar bra. Bara att gå in i närmaste affär och köpa en. Inte dyrt heller.
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        • jonjac
          • December 2005
          • 87

          #5
          Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
          Det finns speciella "rengöringsbägare" som sitter på en slang som funkar bra. Bara att gå in i närmaste affär och köpa en. Inte dyrt heller.
          Jag gjorde en själv genom att kapa en PET-flaska i lämplig höjd, göra hål i korken så min vanliga hävert går in och vips har man en billig variant. Dock funkar den lite sisådär med sand, men det tror jag inte beror på hemmabygget i sig utan funktionen. Tror den funkar bäst med grus.

          Kommentar

          • Robin_Hedstrom
            • January 2005
            • 1818

            #6
            Ursprungligen postat av jonjac
            Jag gjorde en själv genom att kapa en PET-flaska i lämplig höjd, göra hål i korken så min vanliga hävert går in och vips har man en billig variant. Dock funkar den lite sisådär med sand, men det tror jag inte beror på hemmabygget i sig utan funktionen. Tror den funkar bäst med grus.
            Har du testat att hålla den i 45 graders lutning mot sanden? Så att sanden bara sugs upp på ena sidan av flaskan. Det går lite lättare då. Men som du säger är det mer till för grövre grus. det tycker jag med.
            /Robin Hedström
            http://www.robinhedstrom.se/

            Kommentar

            Arbetssätt...