Akvariebesatt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

Ursprungligen postat av Tinet
    *fick kolla i profilen fast var ganska säker* Japp det var ett mansinlägg
    Hahahaha
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

Kommentar

• Bucket
      • February 2004
      • 1020

Ursprungligen postat av MagicFingers
      *fick kolla i profilen*

japp det var ett kvinno inlägg

(menar inget illa..)
      har du varit med om dett här åxå? "jag ska åka och handla mat" kommer hem med en pizza och 9 väskor från H&M och annat skräp.
      jävla massa akvarium!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

Kommentar

• Tinet
        • April 2006
        • 93

Ursprungligen postat av Bucket
        har du varit med om dett här åxå? "jag ska åka och handla mat" kommer hem med en pizza och 9 väskor från H&M och annat skräp.
        Shit jag som trodde att vuxna grabbar som håller på med så manliga saker som jakt inte impulsshoppar väskor från h&m. Men det är svårt att låta bli ibland, visst Bucket? Eller menade du inte dig själv? *sarkasm*

Kommentar

• Raven
          • February 2005
          • 15385

Shit jag som trodde att vuxna grabbar som håller på med så manliga saker som jakt inte impulsshoppar väskor från h&m. Men det är svårt att låta bli ibland,
          finns ju "moderna" män
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• Tinet
            • April 2006
            • 93

Ursprungligen postat av Raven
            finns ju "moderna" män
            Ja oja, det är ju ett modernt samhälle vi lever i

Kommentar

• Raven
              • February 2005
              • 15385

och lite jämlikhet måste man ju ha
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• Bucket
                • February 2004
                • 1020

Shit jag som trodde att vuxna grabbar som håller på med så manliga saker som jakt inte impulsshoppar väskor från h&m. Men det är svårt att låta bli ibland, visst Bucket? Eller menade du inte dig själv? *sarkasm*

hihi klaaart jag menade mig själv juh.. jag bara älskar H&M..

NOT.

jag får andnöd direkt jag kliver in på stället
                jävla massa akvarium!
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

Kommentar

• Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

Ursprungligen postat av Bucket
                  hihi klaaart jag menade mig själv juh.. jag bara älskar H&M..

NOT.

jag får andnöd direkt jag kliver in på stället
                  Knepigt..... Lennie uppvisar exakt samma sak bara jag tänker IKEA????
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• Inka
                    • July 2005
                    • 1233

Ursprungligen postat av Kramfors
                    Visst är något fel när någon har en mängd akvarium med en salig blandning av fiskarter, de saknar nog en djupare mening i tillvaron som kan ge tillfredsställelse.

På liknande sätt är det många som har en uppsjö av växter av varierande kvalité, varför kan man inte glädjas över en enkel blomma eller eller en Guppy.
                    Ja! Ett jättestort fel såklart! Det är därför vi har fyra akvarium, två hundar och två katter! Jag är så sinnessjukt galen att jag älskar att lära mig om en massa olika arter, olika raser och testa nya grepp. Jag vill känna till så många olika fiskarter som möjligt och njuter av att fixa en miljö som både dom och jag trivs med. Fiskar kan jag ha en del olika av och det är jättefascinerande! Hundar är svårare, vi har raser som passar oss och vår livsstil. Hade jag blott en guppy skulle sitta och titta på den och fascineras i timmar. Akvarium är så stimulerande och intressant och så länge jag inte uppfyllt kvoten för vad jag orkar med så kommer jag alltid att vilja ha fler akvarium.
                    Idag har jag rensat i dom vi har, bytt en del vatten och fräschat till. Det är något ljuvligt med det. Efter en lång dag av hunderi, tävling och skogspromenad att bara få koppla av med lite akvariepyssel. Mmmmm...
                    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

www.kvitter.n.nu

Kommentar

• Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

Ja, varför kan man inte glädjas över en enkel blomma eller eller en Guppy.
                      Med massor av fisk och akvarium ser du inte "skogen för alla träd".
                      http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• Birgitta W
                        • October 2005
                        • 2764

Joo, jag ser varenda fisk jag har (jag har många olika!) och njuter av att studera deras olika personligheter och uppträdande.

Har du bara en guppy i ditt enda akvarie??? Och bara en blomma i din trädgård eller på din fönsterbräda???
                        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

Min zoon :
                        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

Kommentar

• Inka
                          • July 2005
                          • 1233

Ursprungligen postat av Birgitta W
                          Joo, jag ser varenda fisk jag har (jag har många olika!) och njuter av att studera deras olika personligheter och uppträdande.
                          Aaa! Visst e dom härliga! Den uppkäftigaste briljanttetran, L-malen som gömmer sig hela dagarna och som man sitter i mörkret och spanar efter och blir superglad när man får se käka lite squash, scalarerna och våra sex platy som alla är gulröda men olika ändå. För att inte tala om ancistrusarna Gulman och Brunman och alla busiga botior! Man ser hur de mår, blir lite orolig om de helt plötsligt beter sig annorlunda och jag kommer ihåg var jag köpte dom, varför jag köpte just dom och ungefär när också... Trots att vi har MÅNGA fiskar.
                          MEN jag håller med dig Kramfors... varför inte glädjas över en enkel blomma?Jag skulle själv vara glad om jag bara hade ett litet akvarium med en fisk och jag tillhör dessa personer som kan sitta på en gräsmatta och studera livet där i flera timmar. Jag behöver inte resa utomlands eller ens till nästa kommun för att känna att jag får upplevelser och med alla dessa djurliga vänner lever jag i ett paradis! Den dagen jag slutar se fiskarna som individer eller jag slänger ut hundarna i en hundgård dygnet runt, den dagen måste min själ vara död.
                          Jag vill fortfarande ändå ha fler upplevelser och utmaningar och framförallt vill jag lära mig så mycket mer! Jag önskar alla den glädjen, att få hålla på med något som känns meningsfullt.
                          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

www.kvitter.n.nu

Kommentar

• Kramfors
                            • January 2003
                            • 7265

Njaä, har aldrig haft en guppy.
                            Och hustrun har massor av blommor.
                            Själv nöjer jag mig med att beundra några Bonsai och Brachyciton rupestris, Jatropha multifida, Pachira aquatica, Pachypodium roslatum, Pachypodium lamerei Drake, ja det var nog fler än en blomma.

Kommentar

• Lenmar
                              • February 2004
                              • 6154

I vår familj är vi lyckligtvis två om samma intresse. Jag känner det inte som du beskriver det med trädet och skogen men däremot så känner jag mig som rubriken antyder, besatt. Jag tycker alla arterna är jättekul att titta på. Vi har massa akvarier och massa fiskar men ändå inte allt. Vi har inga malawisar eller tanganyikaner i vårt hem... Vi skulle gärna vilj men jag tror att vår gräns för upplevelser får stanna där. Inget nytt men gärna följa det vi har. Jag är en hemmamänniska som uppskattar alla våra akvarier och alla våra fiskar. Vart jag än vänder mig så står det ett akvarium med helt unika invånare! Jag trivs jättebra med det och så länge jag gör det öär det helt Okey med antalet kar. Den dan intresset dalar känns väldigt avlägsen men då får jag väl dra ned på antalet kar. Jag känner mig lite ifrågasatt men har oxå en förmåga att alltid ta allt så personligt, skall försöka att inte göra det nu.

Vart startade du i din akvaristiska bana Kramfors? Har du alltid haft bara ett akvarium som mest?
                              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• Kramfors
                                • January 2003
                                • 7265

Jag har som mest haft 6 akvarium + innedammar + de akvarium där jag vårdade andras sjuka fiskar och omplacerings fiskar.
                                Jag hade också hand om skötseln av fiskarna i butiken här när det såldes fiskar och tröttnade på alla "fjollfiskar" vilket gjord att jag gav bort eller sålde alla fiskar utom Koien.

Kommentar

Arbetssätt...